جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نقیب

حوزه/ مسئول کانون خادمیاران خانواده رضوی یزد گفت: بیش از ۲۰ کانون خادمیاری رضوی در یزد فعالیت دارند که مباحث خانواده و ترویج مبانی فکری و سیره عملی حضرت ثامن الحجج(ع) برای خانواده ها حرف اول را می‌زند.

مرضیه نقیب القراء در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در یزد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فراگیری جایگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را در همه جای ایران تأکید می کنند برای همین در همه استانها یک دفتر آستان قدس رضوی تشکیل شده است.

وی افزود: در گذشته تنها افراد خاص می توانستند خادم حرم رضوی شوند، ولی اکنون  هر کس در هر جای کشور می تواند درخواست خادمیاری را در سایت آستان قدس ثبت کند.

نقیب القراء در پاسخ به این سئوال که سبک زندگی رضوی چگونه است؟ گفت: سبک زندگی همه معصومین (علیهم السلام)از سبک زندگی حسینی تا سبک زندگی رضوی همه ریشه در اسلام و قرآن دارد و هر امام همام بنا به عصری که در آن زندگی می کردند از یک روش استفاده می کردند.

وی اظهار امیداوری کرد: در کشور قدرتمند و خدایی ما با توجه به حضور حضرت رضا (علیه السلام )سبک زندگی رضوی تجلی یابد و تمام برنامه ها در ترویج فرهنگ رضوی به سمت آرامش بخشی خانواده ها سوق داده شود.

مسئول کانون خادمیاران رضوی یزد ادامه داد: بیش از ۲۰ کانون خادمیاری رضوی در یزد فعالیت دارند که مباحث خانواده و ترویج مبانی فکری و سیره عملی حضرت ثامن الحجج(ع) برای خانواده ها حرف اول را می‌زند.

 نقیب القراء اولین هدف برنامه های کانون خانواده رضوی یزد را ظرفیت سازی در خانواده ها و ارائه الگوی سبک زندگی رضوی و عامل بودن خانواده ها در روند دستیابی به سرمایه دینی و اعتباربخشی اجتماعی عنوان کرد.

وی برخی دیگر از اهداف کانون خادمیاران خانواده رضوی یزد را توسعه و تثبیت نقش مؤثر نهاد خانواده به عنوان یک نظام مبنا و فراگیر در جامعه، مهارت افزایی زوج های جوان در آرامش بخشی در زندگی، استفاده از استعدادها و اخلاق و معنویت در زندگی و معرفت شناسی و ارزش‌های سبک زندگی رضوی برشمرد.

مسئول کانون خادمیاران خانواده رضوی یزد اظهار کرد: کسانی می توانند عضو کانون خانواده شوند که دارای توانمندی در ارائه خدمات به خانواده باشند؛ همه اعضای بیش از ۲۰ کانون رضوی بدون تشریفات، خدمات عام المنفعه ارائه می کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha