پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علی سرلک

حوزه/ خطیب برنامه دین، نشاط، زندگی با اشاره به اینکه اساس زندگی خانوادگی بر همدلی و همکاری اعضای خانواده استوار است، گفت: همکاری در خانه به درک متقابل و همدلی بیشتر اعضای خانواده کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمين علی سرلک، در ویژه برنامه دین، نشاط، زندگی حرم مطهر رضوی که عصر امروز در صحن جمهوری اسلامی برگزار شد، به تشریح عوامل خوشبختی در زندگی پرداخت و گفت: درک همسر یکی از شاخصه‎‌های مهم و اصلی خوشبختی است، اگر اعضای خانواده همدیگر را صادقانه درک کنند یقینا آرامش به خانواده بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اساس زندگی خانوادگی بر همدلی و همکاری اعضای خانواده استوار است، اظهار کرد: بدون تفاهم با همسر، ادامه زندگی برای اعضای خانواده میسر نیست متاسفانه در حال حاضر ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در عدم درک کردن همسر نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمين سرلک تاکید کرد: همه اعضای خانواده به ویژه «زن و شوهر» باید روحیه «آگاه و حساس بودن نسبت به حالات و ویژگی‌های طرف مقابل» را در خود پرورش دهند تا در زندگی کمتر دچار تنش شوند.

سخنران برنامه دین، نشاط، زندگی «همکاری» را از دیگر رازهای خوشبختی عنوان کرد و ادامه داد: همکاری به درک متقابل و همدلی بیشتر اعضای خانواده کمک می‌کند، به طور کلی داشتن یک زندگی سالم، هدفمند و رشد برای همه اعضای خانواده، در گرو همدلی و همکاری به دست می‌آید، به همین دلیل ائمه هدی(ع) با اعضای خانواده خود کمال همکاری را داشتند.

وی افزود: همکاری و مسئولیت‌پذیری در خانواده یک کار گروهی خلاق است و از آن ثمره‌ای چون همدلی و صمیمیت در بین اعضای خانواده ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين سرلک، معنویت را از دیگر شاخصه‌های مهم خوشبختی مطرح و عنوان کرد: اسلام برای فرد فرد اعضای خانواده برنامه معنوی معینی دارد و همین مهم به ساختار مشخص و منسجمی در خانواده می‌انجامد.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی با اهتمام بسیار به معنویت در خانواده، بیش از هر چیز به آن نقش محوری می‌دهد و در این رابطه آیات و روایات متعددی نقل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha