شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین حیدری در واکنش به حذف نماد قوم عرب در یکی از برنامه های تلویزیونی، گفت: نیروهای امنیتی ریشه توهین و تفرقه در میان قومیت ها را از بین ببرند و توهین صورت گرفته به قومیت ها از تریبون صدا و سیما یک توطئه برای از بین بردن آرامش جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در شب شعر به مناسبت خروج مولای متقیان و مادر گرامی شان در ۱۶ رجب از کعبه در مدرسه علمیه الغدیر اهواز اظهار داشت: بزرگان، مورخان، محدثان و تاریخ دانان شیعه و سنی به اصل ولادت حضرت علی(ع) در کعبه اشاره کرده اند ضمن اینکه در کتب اهل تسنن، در این باره مطالبی  وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه ولادت امام علی(ع) غیرقابل کتمان و روز به روز مشهورتر می شود، خاطرنشان کرد: سؤال بسیار مهمی وجود دارد و آن هم اینکه ولادت مولای متقیان در کعبه، برای آن حضرت شرف است یا خانه خدا؟.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: بزرگانی همچون حاکم نیشابوری، ابن صباغ مالکی از بزرگان مکتب مالکی و آلوسی از اهل سنت بر متواتر بودن حدیث ولادت علی(ع) در کعبه اشاره دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، افزود: ولادت حضرت علی(ع) در کعبه لطف خداوند به امت اسلام و دال بر مقام و منزلت اولیاء الهی، اتمام حجت و معرفی آن به عنوان دومین شخصیت برتر پس از رسول خدا(ص) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حلقه وصل همه اقوام در ایران ریسمان اسلام است، تصریح کرد: اسلام همیشه مورد حمله دشمنان قرار گرفته است و نوکران و مزدوران استعمار توهین به قومیت ها را برای تفرقه افکنی در کشور، مدنظر قرار داده اند.

امام جمعه موقت اهواز در واکنش به حذف نماد قوم عرب در یکی از برنامه های تلویزیونی، گفت: ریشه توهین به قومیت ها را باید در عناصر نفوذی استعمار در ادارات و سازمان ها از جمله صدا و سیما پیدا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: نیروهای امنیتی ریشه توهین و تفرقه در میان قومیت ها را از بین ببرند و توهین صورت گرفته به قومیت ها از تریبون صدا و سیما، توطئه ای برای از بین بردن آرامش جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری در پایان، دقت، بررسی و برخورد مسئولان مربوطه با عوامل تفرقه انگیز را ضروری دانست.

گفتنی است، روز دوم فروردین ماه در برنامه کلاه قرمزی شبکه دو سیما، عروسک هایی با لباس اقوام مختلف ایرانی به عنوان نماد اقوام بر روی نقشه ایران قرار داده شد، اما متاسفانه نماد قوم عرب نمایش داده نشد که این مسئله اعتراضاتی را به همراه داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha