سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام شفیعی ، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان

حوزه/ رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه امروزه دشمن هویت و موجودیت ملت را تهدید می کند، گفت: دشمن با گرفتن صنعت موشکی و چه بسا در پایان خواهان عزت، غیرت و شرف ملت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، ظهر امروز، در جمع معتکفان مسجد حضرت مسلم اهواز با بیان اینکه درس برگرفته شده از عقیله بنی هاشم شریک حق بودن در شکست، پیروزی، شیرینی و تلخی ها است، اظهارداشت: شریکه الحسین(ع) بودن یکی از ویژگی های بارز زینب(س) بود به طوری آن حضرت در روز عاشوار دو فرزندش را تقدیم برادر کرد و سهم خودش نیز اسارت و تداوم قیام کربلا شد.

وی در ادامه گفت: حضرت زینب(س) همراهی عاطفی و روحی فوق العاده ای با برادر بزرگوار داشت به گونه ای که کلام، موضع و حرفی که حماسه عاشورا را تضعیف کند، بر زبان جای نکرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه عقیله بنی هاشم فرمانده و مدیر قافله حسین(ع) پس از شهادت برادر بود، تصریح کرد: روشنگری و تأثیرگذاری آن بزرگوار به گونه ای بود که مردمانی که در هنگام ورود کاروان اسیران کربلا شادی کنان بودند به هنگام خروج کاروان، از آن حضرت عذرخواهی کرده و بخشش را خواستار شدند.

حجت الاسلام شفیعی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شریک دوست و دشمن در مهمترین پیچ تاریخی زندگانی یک ملت در ذهن ها باقی خواهد ماند، افزود: آن کسی که امروز پیام ایستادگی و دفاع از عزت و شرف ملت ایران را به جامعه منتقل کند و آن کسی دعوت به تسلیم و عقب نشینی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد، در یادها خواهند ماند.

وی گفت: امروز باید مشخص شود که شریک ولایت هستیم یا استکبار، شریک امام هستیم یا ترامپ؟.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان اینکه حضرت زینب(س) اسوه و الگویی برای مادران و همسران شهدا است، اظهار داشت: امروزه دشمن هویت و موجودیت ملت را تهدید می کند با این حال عده ای نیاز به موشک را نادیده گرفته و می گویند آن را برای چه می خواهید؟.

 این مقام مسئول ادامه داد: در مذاکرات پیشین با کوتاه آمدن ها چیزی به دست نیاوردیم، نیروگاه هسته ای را بتون ریختیم و هم اکنون عده ای به جای روحیه بخشی به مردم، یأس و ناامیدی را رواج می دهند.

حجت الاسلام شفیعی، در پایان خاطرنشان کرد: دشمن با گرفتن صنعت موشکی خواسته هایش را ادامه خواهد داد و چه بسا در پایان عزت، غیرت و شرف ملت را بخواهد؛ به همین دلیل باید با همه توان مقابل زیاده خواهی دشمن ایستاد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha