پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مولانا فیروز علی بنارسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین فیروز علی بنارسی گفت: همانطور که انسان برای زندگی مادی خود به نور نیاز دارد برای زندگی معنوی نیز نور لازم است. ائمه معصومین، پیشوایان نورانی ما هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سومین و آخرین شب مجلس عزای فاطمی در تالار مؤسس سازمان تنظیم المکاتب لکهنو برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروز علی بنارسی استاد جامعه امامیه و سردبیر ماهنامه تنظیم المکاتب، در این مجلس به سخنرانی پرداخت و گفت: نور یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی انسان است. بدون نور نه موجودات زنده می‌توانند رشد کنند و نه گیاهان می‌توانند به سفر خود ادامه دهند و همچنین انسان نیز نمی‌تواند در تاریکی به مقصد برسد. همانطور که نور برای زندگی مادی انسان لازم است، برای زندگی معنوی نیز لازم است.

وی در ادامه افزود: خداوند در هر عصری پیشوایان نورانی قرار داده تا نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها را برآورده سازند و بگویند که راه چیست؟ و کدام راه هست که با پیمودن آن انسان به مقصد می‌رسد و برای انسان مایه افتخار است؟ حضرت فاطمه زهرا از پیشوایان نورانی است که در عمر کوتاه خود اثری ماندگار از خود به جا گذاشته است و بهترین الگو برای انسان‌ها در همه اعصار به ویژه زنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha