سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 1001823
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
رادیو

حوزه / رادیو ایران در سالروز تشکیل شورای انقلاب ویژه برنامه «پیشگامان مشورت» را تقدیم می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تشکیل شورای انقلاب اسلامی یکی از نخستین اقدام‌های عملی در جهت اداره کشور و تأسیس بالاترین نهاد تصمیم‌گیری به شمار می‌رفت که به نقطه عطفی برای نهضت اسلامی تبدیل شد. سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ خورشیدی را باید از پرماجراترین و پرآشوب‌ترین دوران انقلاب اسلامی به شمار آورد.

بنا به این گزارش: اقدامات رژیم پهلوی و عدم پاسخگویی شخص محمدرضا پهلوی سبب شد تا گروه‌ها و احزاب مختلف سیاسی در کنار امام (ره) حول یک هدف یعنی براندازی رژیم پهلوی گرد هم آیند. اعلام تشکیل شورای انقلاب در آن برهه زمانی به خوبی نشان از هوشمندی رهبر انقلاب داشت، چراکه درست در زمانی این تصمیم گرفته شد که رژیم پهلوی در آخرین نفس‌های خود، همه راهکارها را برای حفظ قدرت امتحان می‌کرد و حامیان منطقه‌ای و بین المللی نیز در این راه از هیچ تلاشی دریغ نداشتند.

مریم هدیه‌لو تهیه کننده ویژه برنامه «پیشگامان مشورت» گفت: از همین رو در این برنامه با حضور هادی اسفندیاری پژوهشگر تاریخ معاصر به واکاوی این موضوع خواهیم پرداخت.
گفتنی است «پیشگامان مشورت» به تهیه کنندگی مریم هدیه لو و اجرای زهرا تقی ملأ چهارشنبه ۲۲ دی ساعت ۲۰:۳۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha