یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام مجتبی نورزاد

حوزه/ امام جمعه تالش گفت: در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از ظهور نسل جدید شبکه‌های مجازی، موج تحقیر ایران و ایرانی در این شبکه‌ها به راه افتاده است.

حجت الاسلام مجتبی نورزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در گیلان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی چشم دیدن پیشرفت‌های این این انقلاب را ندارند و در فضای مجازی سعی می‌کنند تا موج خود تحقیری را بین ملت ایران راه بیاندازند و در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از ظهور نسل جدید شبکه‌های مجازی، موج تحقیر ایران و ایرانی در این شبکه‌ها به راه افتاده است.

وی ادامه داد: از کانال‌های تفریحی گرفته تا کانال‌های سیاسی، جملات و عکس یا ویدئویی از یک اقدام در کشور پیشرفته با این فرمت بسیار یافت می‌شود: «حالا اگر ایران بود» و یا با کنار هم قرار دادن ایران و ایرانی در کنار کلماتی مثل «فاسدترین»؛ «دزدترین»، «تنبل‌ترین»، «بی فرهنگ‌ترین»؛ و در کنار این تحقیر پذیرفته شده «بالا بردن اغراق‌آمیز و دروغین کشورهای دیگر» به جایی رسیده که اگر مطلبی به شدت منفی و سخیف در مورد ایران آورده شود، کسی متعرض نخواهد شد و درخواست «منبع» نخواهند کرد، ولی کافی است مثال بزنید «فلان کشور اروپایی» بالاترین نرخ تجاوز به زنان را دارد همه به دنبال «منبع» هستند و یا به دنبال توجیه.

امام جمعه تالش با دروغ خواندن بسیاری از مقایسه‌ها، ادامه داد: مطمئناً هیچ کسی مخالف الگو برداری از ویژگی‌های مثبت کشورهای دیگر نیست، ولی اکثراً این مقایسه برای «تحقیر» استفاده می‌شود و البته بسیاری از این مقایسه‌ها و مطالب از اساس دروغ است.

حجت الاسلام نورزاد، جنگ نرم را پروسه چندین ساله دانسته و افزود: باید توجه داشت که این نوع نگرش حاصل یک پروسه حداقل ۲۵ ساله و شاید هم بتوان گفت نزدیک یک قرن مبارزه فرهنگی غرب علیه ایران است و یقیناً مقابله با آن هم نیازمند تلاشی حداقل ۲۵ ساله است که جز با شناساندن ویژگی‌های مثبت ایران و از طرفی بیان حقایق در مورد دیگر کشورها، میسر نخواهد شد.

امام جمعه تالش ادامه داد: در اثبات و تحلیل عمق خباثت‌های آمریکا و غرب که خود را مدعی حقوق بشر، اخلاق، همنوع دوستی، اقدامات بشر دوستانه معرفی می‌کنند، فقط کافی است به «پرونده حدود هفت‌ساله جنگ یمن و جنایت‌ها و اقدامات ضد انسانی ائتلاف آمریکایی - عبری - عربی» و همچنین سکوت جهت‌دار سازمان‌های بین‌المللی نگاهی بیاندازیم؛ فقط به نقل یک آمار بسنده می‌کنم «مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة یمن» اعلام کرد، طی ۲۴۰۰ روز، نزدیک به‌شش سال و نیم: «۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته‌شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند».

حجت الاسلام نورزاد، مقاومت ملت مظلوم یمن را ستودنی دانست و اظهار کرد: با همه این خباثت‌ها، ایستادگی و استقامت مردم و انصار الله در دفاع از آرمان‌های خود و همچنین توانمندی دولت نجات ملی یمن برای اداره کشور کمر استکبار جهانی را شکسته و آنها را به التماس کشانده است. چنانچه طبق تحلیل‌ها و اخبار متقن و موثق، «آزادی مأرب» بسیار نزدیک و شکست عربستان و متحدان اماراتی، آمریکایی، صهیونیستی جدی و حتمی است. ان‌شاءالله

وی، شکست دشمنان را وعده حتمی دانست و افزود: این وعده حتمی الهی است که در قرآن می‌فرماید: «وَ أَن لَوِ استَقاموا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقاً» (سوره مبارکه جن آیه ۱۶) و اینکه اگر آنها [جنّ و انس‌] در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان می‌کنیم».

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha