دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
گیلان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: وجود بانوان در عرصه تبلیغ دین بسیار مفید و ضروری است و بانوان برای حضور فعال و عالمانه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، امروز در نشستی با مدیر و کادر مدرسه علمیه زینبیه سلام الله علیها رشت، پیشرفت‌های کمی و کیفی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور پس از انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: وجود بانوان در عرصه تبلیغ دین بسیار مفید و ضروری است و بانوان برای حضور فعال و عالمانه تلاش کنند.

وی، بیان کرد: توجه جدی کادر و اساتید مدارس علمیه به علم‌آموزی و مطالعات مستمر علمی تأثیر بسزایی در افزایش کیفیت آموزش در حوزه‌های علمیه خواهران خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با بیان اهمیت تهذیب نفس اساتید در اثربخشی کلام آنان بر طلاب، مراقبه در برابر هواهای نفسانی و پرهیز از رذائل اخلاقی را ضروری دانست و اظهار کرد: بسیاری از مجاهدان و علما از صدر اسلام تاکنون به خاطر غفلت از این امر مهم در نیمه راه دچار انحراف یا درماندگی و خستگی شده و از ادامه راه مجاهدانه خویش بازماندند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی ادامه داد: اهتمام در ادای نماز اول وقت و انس با آیات قرآن‌کریم و کتب معتبر ادعیه، در کنار مشغله‌های کاری و مسائل زندگی، جز نکات مهم در خودسازی انسان و از اهم ضروریات برای طلاب، خصوصاً اساتید و کادر مدارس علمیه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha