چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره سراسری تئاتر رضوی با شرکت بیش از ۱۰۰ هنرمند در ۲۲ بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی دارای ذات و ماهیت فرهنگی است و جایگاه فرهنگ، نقش ویژه‌ای در انقلاب اسلامی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: غفلتی که در طول سالیان دراز، در حوزه فرهنگ رخ داده است منجر به این شده که فرهنگ، نتوانسته است خود را آنگونه که باید و شاید، نشان دهد.

وی افزود: وظیفه نهادها بر این است که به جای تصدی گری در حوزه فرهنگ، این نقش را به خود مردم واگذار کنند چرا که مردم، می‌توانند رنگ و بوی معنویت به فرهنگ بدهند.

ناظمی گفت: یکی از جدی‌ترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی، آذربایجان و تبریز است و از این رو ظرفیت نقش آفرینی آذربایجان در حوزه فرهنگ از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه به توسعه استان توضیح داد: فرهنگ، مسیر توسعه یک ملت و منطقه است که می‌تواند زمینه ساز سایر بسترها شود.

وی ادامه داد: زمانی که حوزه فرهنگ در یک منطقه، از رشد و تعالی لازم برخوردار نباشد هرگز نمی‌تواند به توسعه اجتماعی و اقتصادی دست یابد.

ناظمی گفت: فرهنگ در سیاست‌های کلان، باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی افزود: دهه فجر باید آغازی برای اهمیت و توجه به فرهنگ باشد و آذربایجان نیز بار دیگر باید به جایگاه ارزشمند و نقش پیشرو خود، دست یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر، در شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که شامل برنامه‌های ملی و استانی است.

ناظمی گفت: جشنواره سراسری تئاتر رضوی در ۲۲ بهمن ماه سال جاری با شرکت بیش از ۱۰۰ هنرمند در این رویداد، برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره استانی موسیقی فجر و هنرهای تجسمی همزمان با تهران برگزار خواهد شد و از اساتید برجسته در این حوزه نیز تجلیل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز جشنواره تولیدات فرهنگی در تبریز خبر داده و افزود: اگر این ظرفیت در استان آذربایجان شرقی رونق گیرد، منجر به ایجاد اشتغال و ارزآوری خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha