چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
بیرو

«بیرو» و «مردبازنده» اولین فیلم های روز اول جشنواره فیلم فجر بودند. دو فیلمی که اولی پیرامون یک قهرمان ورزشی و دومی پیرامون یک پرونده قتل بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم سینمایی «بیرو» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی و «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان برگزار شد.

فیلم اول «بیرو» درباره بخشی از زندگی علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش کشورمان است. نقش این قهرمان ملی را حسین بیرانوند بازی می‌کند. این فیلم توانسته بود به مدد استفاده مناسب از جلوه‌های ویژه، تصویر سازی خوبی از زندگی یک قهرمان داشته باشد.

نشست خبری فیلم «بیرو» بعد از نمایش فیلم در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد در این نشست که رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ جایی در آن نداشت و بسیار شلوغ هم بود با حضور کارگردان و عوامل برگزار شد و آنها درباره کار خودشان توضیح دادند.

کارگردان و تهیه کننده این فیلم روی یک نکته تاکید ویژه داشتند آن هم اینکه، «بیرو» به دنبال دادن امید و انگیزه به جوانان است تا بگوید مشکلات و سختی‌ها هر اندازه هم که باشد اگر همت و تلاش صورت گیرد مطمئناً آرزو و هدف قابل دستیابی خواهد بود. لازم به ذکر است سجادی وزیر ورزش و جوانان، تماشاگر ویژه این فیلم در برج میلاد بود و بعد از تماشای فیلم به خبرنگاران گفت؛ فیلم دیگری با محوریت یکی دیگر از قهرمانان ورزشی سال آینده با همکاری وزارت ورزش و بنیاد سینمایی فارابی ساخته خواهد شد.

دومین فیلم روز نخست جشنواره «مرد بازنده» ساخته محمد حسین مهدویان بود. در این فیلم زندگی یک سرهنگ اداره آگاهی روایت می‌شد که تلاش می‌کرد پرده از راز یک قتل بردارد. در این فیلم جواد عزتی ایفاگر نقش نخست بود و همانند دیگر آثارش بازی خوبی از خود ارائه داد.

نشست خبری فیلم «مرد بازنده» با حاشیه‌های فراوان روبرو بود، چرا که به دلیل ازدیاد جمعیت، عکاسان بابت اینکه نمی‌توانستند عکس خبری تهیه کنند اعتراض کردند و برخی آنها نیز با هیاهو نظم جلسه را به هم زدند! ولیکن به هر حال عوامل فیلم پشت تریبون قرار گرفته و در رابطه با کارشان توضیح دادند.

مهدویان در این نشست از جواد عزتی به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران نام برد و گفت همکاری با وی جزو آرزوهای هر فیلمسازی است. همچنین تاکید کرد در آثارش سعی می‌کند تنها قصه‌ای را روایت کند و قضاوتی پیرامون آن چه می‌گوید نداشته باشد.

جواد عزتی بازیگر این فیلم نیز فیلم «مرده بازنده» را یکی از بهترین کارهای محمدحسین مهدویان نام برد و همکاری با او را جزو افتخارات خود دانست.

در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر و در سینمای اهالی رسانه و منتقدان روزانه ۲ فیلم نمایش داده می‌شود و سپس نشست‌های خبری آن، البته بعد از برگزاری نشستها، فیلم‌های نمایش داده شده مجدداً روی پرده خواهند رفت، ولی نمایش این فیلم‌ها مختص به اهالی رسانه نیست و مربوط به دیگر میهمانان است، همچنین نشست‌های دیگری با محوریت‌های موضوعات تخصصی در  سالن‌های مرکز همایش‌ها برج میلاد هر روز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha