دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی-۲

حوزه/ ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و نهادهای حوزوی آذربایجان غربی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نهادهای حوزوی و فرهنگی آذربایجان غربی با صدور پیام‌هایی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْ الْقِیَامَةِ»

ارتحال جان‌سوز فقیه عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی «قدس الله نفسه الزکیة» را محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان؛ شاگردان، همراهان و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

آن فقیه عالیقدر و عالم عامل از طهارت نفس و صفای باطن ویژه ای برخوردار بودند و در علوم حوزوی و فقه اهل بیت علیهم السلام در قله رفیع قرار داشتند و عمر شریف خودشان را در راه اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام و خدمت به اسلام و تشیّع سپری کردند.

عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب سپری شد و در تمامی لحظات حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر و یاری از ولایت مطلقه فقیه بودند.

بر روح پاک ایشان درود می‌فرستیم، سلامت و عزت مراجع عظام و رهبری معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران، مسلمانان و شیعیان را از خداوند متعال خواستاریم.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امام جمعه خوی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
هرگاه عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی‌پوشد.

خبر رحلت ملکوتی مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی رحمةالله علیه موجب تأثر و تألم گردید.

خدمات و پشتیبانی‌های آن مرجع تقلید از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مدظله العالی و مبارزه با کفر و الحاد و طاغوت زمان، مقابله با نحله‌های فرهنگی انحرافی، نشر و بسط علوم دینی در اقصی نقاط عالم و پرورش طلاب فاضل و گسترش مکتب حقه جعفری، را در زمره باقیات الصالحات و مجاهدت‌های آن مرجع بزرگوار می‌توان نام برد.

اینجانب ارتحال آن عالم فرزانه را محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و حوزه‌های علمیه صانها الله عن الحدثان و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

حجت الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه چایپاره:

بسمه تعالی إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

درگذشت فقیه والامقام مرجع عالی قدر آیت الله صافی گلپایگانی مورد تأسف و تأثر فراوان گردید.

این فقیه و مرجع عالیقدر که از مبارزان بنام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و یار دیرین رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رفت، با تألیف و ترویج آثار متعدد علوم اسلامی در مسیر تبیین و تبلیغ ارزش‌های دین مبین اسلام، پرچمدار مرجعیت در حوزه علمیه قم به شمار می‌رفت.

ضمن عرض تسلیت درگذشت این مرجع عظیم‌الشان به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه به ویژه بیت مکرم آن فقیه برجسته، از درگاه حضرت احدیت برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان این بیت شریف مرجعیت صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.» الله عن الحدثان و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

رقیه عبدلی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء (س) شاهین دژ:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

هرگاه عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی‌پوشد.
درگذشت عالم بزرگوار

حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف ‎الله صافی رحمة الله علیه فقیه، اسلام‌شناس و اندیشمند بزرگ معاصر، را به جامعه روحانیت و عموم مسلمین جهان مخصوصاً ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

ایشان از علمای طراز اول شیعه بوده و دارای کتب فراوانی از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کتاب پرتوی از عظمت حسین علیه السلام و نیز برگزیده هفتمین همایش دکترین مهدویت به خاطر تألیف کتاب منتخب الاثر بوده است، آثار فراوان زیادی هم دارد که او را در بین عالمان شیعه برجسته نموده است.

درگذشت این عالم بزرگوار را به محضر امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا و محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌نمائیم امیدواریم که از رهروان آن عالم ربانی در مسیر طلبگی و بندگی باشیم

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha