چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
شورا

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: پیشرفت اقتصادی و مادی در استان هیچ گاه بدون ارتقای دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود و چنانچه پیشرفتی حاصل شود به کام تعداد محدودی از افراد است و اکثریت مردم در محرومیت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت ضمن تبریک چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:، دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ جهان و ایران است؛ استقبال با شکوه در ۱۲ بهمن ماه از امام (ره) و سایر رویدادهای این دهه همگی ممتاز و منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: اعلام همبستگی همافران در نوزدهم بهمن ماه و خالی شدن پادگان‌های نظامی به دلیل دلبستگی به اسلام، امام (ره) و روحانیت از دیگر رویدادهای مهم دهه فجر بود، در حالی که رهبر الهی این امت دستانش از سلاح و مادیات خالی بود.

امام جمعه خرم آباد خاطر نشان کرد: شهرستان کوهدشت سرزمینی با سابقه کهن و تاریخی پرافتخار است. بیش از ۳۰ طایفه در این شهرستان هستند که فصل مشترک همه این طایفه‌ها آشنایی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی است و مستحکم و پابرجا در جهت تحقق اجرای آرمان‌ها و اهداف اسلامی و دینی ایستاده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: کوهدشت دارای نیروهای فعال و کارآمد در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و اقتصادی است و نیروهای انقلابی و فعال این شهرستان سرآمد و نام‌هایی آشنا در ایران اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: وضعیت شهرستان کوهدشت از جهت ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی باید تحول همراه با جهش داشته باشد چرا که استان لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است، با تحول همراه با جهش عقب ماندگی‌های گذشته استان جبران می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: کوهدشت با داشتن جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و آثار تاریخی و همچنین رودخانه‌های فصلی و به سرانجام رسیدن سد سیمره که می‌تواند سبب تحول در صنعت، کشاورزی و دامپروری در این استان رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان در راستای اعطای تسهیلات کم بهره در اختیار استان قرار داده شده که مسئولان شهرستان کوهدشت باید در شورای برنامه‌ریزی و بودجه استان جهت دریافت این تسهیلات در راستای ایجاد صنایع تبدیلی سبب افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزان می‌شود، تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فعالیت بنیاد علوی در شهرستان کوهدشت، گفت: از امام جمعه درخواست می‌کنیم از حضور بنیاد علوی حمایت و اقدامات آنها را پیگیری کنند تا شاهد سرمایه‌گذاری های دینی و فرهنگی و اقدامات چشمگیری در این شهرستان باشیم.

وی اظهار کرد: اجرای دقیق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان آینده روشنی را در استان رقم می‌زند، چرا که سرمایه‌های مادی و معنوی از کمبودهای استان کمتراست پس دلیلی ندارد شاهد ناامیدی در استان باشیم.

امام جمعه خرم آباد در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت اقتصادی و مادی در استان هیچ گاه بدون ارتقای دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود و چنانچه پیشرفتی حاصل شود به کام تعداد محدودی از افراد است و اکثریت مردم در محرومیت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha