پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عاملی - امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: هر کس جنایات غرب علیه را مطالعه کند به مظلومیت و در عین حال مقاوم بودن ملت ایران پی خواهد برد؛ هیچ ملتی برای استقلال خود این اندازه هزینه نداده است و بیش از چهل سال است ملت ایران در حال زور آزمایی با غرب، اسرائیل و کشورهای مرتجع عرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان این که آمریکایی‌ها اگر بخواهند می‌توانند جنگ یمن را یک روزه تمام کنند، اما چون منافعشان در جنگ است آن را ادامه می‌دهند، اظهار داشت: داعش دست ساز آمریکا بود که وارد منطقه شد و جای سوال است که چرا این گروه تروریستی در سوریه و عراق پیدا شد و رژیم‌هایی مثل عربستان و کشورهایی که با اسرائیل ارتباط دارند، از داعش در امان بودند، معلوم می‌شود که این گروه، تفکر اسلامی نبود، بلکه یک جریان سیاسی دست ساز آمریکا و اسرائیل با حمایت برخی کشورهای عربی و اروپایی بود.

وی در ادامه به شهادت مأمور نیروی انتظامی در شیراز اشاره کرد و گفت: به نیروی انتظامی تسلیت می‌گویم و باید ملت و کشور ما این مظلومیت‌ها را ببینند و مخاطب سخن ما دستگاه قضائی است؛ چنین حادثه‌های جانکاهی هر از گاهی اتفاق می‌افتد، چرا نباید قانون بازدارنده باشد و امنیت اولین مطالبه ملت است.

امام جمعه اردبیل با بیان این که در حقانیت ملت ایران و جمهوری اسلامی همین بس که تمام دنیا در طول چهل سال با تمام قدرت مقابل ایران ایستاده است و این نشان می‌دهد که دشمن از انقلاب اسلامی زخمی است، گفت: دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بسیار تلاش می‌کند و در این راه پول‌های زیادی خرج می‌کند، اما سرشان به سنگ می‌خورد و حسرت می‌خورند و یک جمله می‌گویند و آن این که ملت ایران قابل پیش بینی نیست.

وی با بیان این که جنایات دشمنان ایران در این چهل سال هر انسانی را به شگفتی و تعجب وا می‌دارد، افزود: وقتی در مصر انقلاب شد از این تریبون به ملت مصر اعلام کردم که دشمن با این نقشه‌هایی که برای انقلاب اسلامی چیده بود به سراغ شما خواهد آمد و این گونه هم شد و فقط با چند تا از این توطئه‌ها انقلاب مصر سرنگون شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: دشمن انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند و ۲۳۰ هزار جوان را به شهادت رساندند، محاصره علمی و فناوری‌های حساس و سرنوشت ساز، محاصره اقتصادی، فشار حداکثری، هجمه شدید فرهنگی و رسانه‌ای که مصیبت اشد است، تحریم دارویی و … را علیه ملت ایران انجام دادند، جنگ روانی علیه ملت ایران به راه انداختند، اما دست خالی ماندند.

وی با بیان این که انسان در جنگ‌ها هم باید جوانمردی به خرج بدهد و پیامبر در جنگ خیبر اجازه نداد اهل یهود از تشنگی بمیرند و پیامبر منشور جنگی را به سربازان اعلام می‌کرد و همه این ها استاندار بین‌المللی است، اضافه کرد: ثروت یک کشور دانشمندان علمی آن هاست که غرب دانشمندان علمی ما را ترور کرد و باعث تعجب است که بایدن شعار می‌دهد با ترور مبارزه خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: دل انسان به تنگ می‌آید وقتی می‌بیند در اثر حکومت بی خاصیت زمان پهلوی، استان شانزدهم کشور را از ایران جدا کردند و چگونه ممکن است بدون رفراندوم و بدون نظر مردم اقتدار و عزت، یک ملت را به سخره بگیرند؟، جمهوری اسلامی اقتدار ملی کشور را حفظ کرد و این ناجوانمردانه است که دشمن به جنگ روانی روی آورده است.

وی تاکید کرد: یکی از وزرای اسرائیل و همچنین نماینده یکی از کشورهای منطقه آرزوی حذف انقلاب اسلامی را مطرح کرده‌اند، البته این نشانگر عجز و ناتوانی آن‌ها از مقابله با انقلاب اسلامی است؛ چند سال قبل دشمنان ادعا کرده بودند که اجازه نخواهیم داد ایران جشن چهل ساله را بگیرد و جشن کریسمس را خواهیم گرفت و صراحتاً اعلام کرده‌اند که مشکل ما با ایران هسته‌ای نیست، بلکه ما با موجودیت انقلاب اسلامی مشکل داریم.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: دشمنان بارها علیه جمهوری اسلامی از سازمان‌های بین‌المللی بیانیه گرفتند و آمریکایی که مرکز تروریسم است، دم از مبارزه با تروریسم می‌زند، برجام که یک معاهده بین‌المللی بود آمریکایی‌ها در کمال وقاحت آن را نادیده گرفتند و تمام دارایی‌های ایران را مصادره کردند، سیستم‌های بین‌المللی، سیستم بانکی و بیمه‌های جهانی را بر روی ایران بستند و در هر کشوری فقط دو روز اگر این مسئله اتفاق بیفتد نابود خواهد شد.

وی گفت: تحریم بانک مرکزی یک جنایت بزرگ و مخالف قوانین بین‌المللی است، اما غرب با ایران این کار را کرد؛ آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند تا آبروی اسلام را ببرند و البته این را راه انداختند تا به ایران اعلام کنند که می‌آییم شما را ذبح کنیم؛ نظریه پردازهای رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند برای بقای خودمان باید در خاک دشمن مبارزه کنیم و شعارهای داعش تماماً علیه شیعه و ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این که دشمن برای مبارزه با ایران ناجوانمردانه‌ترین راه را انتخاب کرد و هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار داد و برای عامل آن بالاترین نشان افتخار را داد، گفت: دشمن اهانت‌های زیادی در این چند سال علیه ملت ایران کرده است؛ ۱۷ هزار انسان بی گناه که در بین آن‌ها وزیر، نخست وزیر، امام جمعه، مجتهد و … هم بود به دست عوامل آمریکا ترور شدند.

امام جمعه اردبیل در پایان بیان کرد: هر کس جنایات غرب را مطالعه کند به مظلومیت و در عین حال مقاوم بودن ملت ایران پی خواهد برد؛ هیچ ملتی برای استقلال خود این اندازه هزینه نداده است و بیش از چهل سال است ملت ایران در حال زور آزمایی با غرب، اسرائیل و کشورهای مرتجع عرب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha