دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه میناب

حوزه / امام جمعه میناب با بیان این که آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی بر قله‌های علم و ایمان ایستاده بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب ایشان را فقیه عالی‌مقام خطاب کردند که نشان دهنده جایگاه والای این مرجع انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) که در مدیریت حوزه علمیه استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند انسان را آفرید و از آفرینش او مانند تمام موجودات هدفی داشته است. هدف این است که انسان در دنیا هدایت شود و در آخرت به سعادت و کمال نائل شود.

وی، با ذکر این نکته که کمال و سعادت انسان، قرب الهی است، عنوان کرد: خداوند عقل را در اختیار انسان قرار داده است تا بتواند راه سعادت را پیدا کند، اما عقل به تنهایی کافی نیست، چراکه عقل، تنها بخشی از زوایای راه سعادت بشری را نشان می‌دهد و کافی نیست. به همین جهت پیامبرانی برای هدایت بشریت ارسال شد تا انسان را به سر منزله مقصود برساند.

امام جمعه میناب افزود: اولین انسانی که آفریده می‌شود، پیامبر است تا مسیر سعادت را برای انسان نشان دهد. سلسله پیامبری اگر قرار است پایان داشته باشد، مسیر هدایت اما باید استمرار داشته باشد، لذا آخرین پیامبر الهی ثقلین را معرفی می‌کند تا این مسیر راه هدایت برای بشر را نشان دهد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: پس از آغاز دوران غیبت کبری که امامی در بین مردم وجود ندارد، جانشینانی با عنوان فقها برای گسترش دین مشخص شده است. فقها این مسیر را تا زمان ظهور حضرت بقیه الاعظم (عج) ادامه دهند.

وی، با ذکر این نکته که فقهای زیادی در کشور اهل علم و فضل وجود دارند، خاطرنشان کرد: دین شناسان و فقها جایگاه بسیار بالایی در جامعه اسلامی دارند. این سلسله وظایفی را که دین برایشان مشخص کرده است را به خوبی انجام داده‌اند.

امام جمعه میناب اظهار کرد: یکی از افرادی که تأثیر بسیار زیادی روی جامعه داشته و افراد توانمندی را تربیت کرده است، آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) است. طلاب باید با دیدگاه‌های ایشان که یک مرجع بصیر بودند، آشنا شوند.

حجت‌الاسلام ابراهیم اذعان کرد: یکی از شاگردان مبرز ایشان، مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) است که اگر بخواهیم ابعاد شخصیتی این فقیه عالی مقام و مرجع بصیر را معرفی کنیم فرصت زیادی را می‌خواهد. فقط به پیام مقام معظم رهبری که ۳ بعد از ابعاد شخصیتی آن را اشاره می‌کند اکتفا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی را می‌توان یکی از انقلابی‌ترین فقها و مراجع اسلام دانست. ویژگی‌های شخصیتی علمی و عملی این فقیه عالی‌قدر بسیار ستودنی است. ایشان یک عمر را در مسیر علم سپری کرده است.

امام جمعه میناب ابراز کرد: خداوند به ۲ گروه مقام می‌دهد؛ کسانی‌که اهل علم و ایمان باشند. این مرجع بزرگوار در هر ۲ بخش علم و ایمان به قله‌ها و اوج رسیده بود. رهبر معظم انقلاب ایشان را فقیه عالی‌مقام خطاب کردند که نشان دهنده جایگاه والای این مرجع انقلابی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با ذکر این نکته که «مرجع بصیر» خوانده ایشان توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده جایگاه والای علمی و سیاسی آن مرحوم را نشان می‌دهد، تصریح کرد: جایگاه این مرجع بصیر در حوزه علمیه قم بسیار ممتاز بود.

وی در پایان گفت: حضرت آقا، ایشان را با سابقه‌ترین عالم دینی در حوزه می‌دانند. این‌که با وجود بزرگان زیادی در حوزه قم، حضرت آقا ایشان را از پایه‌های حوزه می‌دانند نشان دهنده جایگاه والای ایشان در حوزه علمیه قم است.

انتهای پیام

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha