سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ نشست مدیران تشکلهای دینی فعال در عرصه بین الملل

حوزه/ عابدین سیاحت اسفندیاری، توسعه گردشگری را یکی از برنامه‌های متداول در کشورهای مختلف دانست و گفت: یکی از راه‌های مقابله با سیاست‌ها و تبلیغات در راستای ایران هراسی، توسعه گردشگری در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر عابدین سیاحت اسفندیاری رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در نشست بررسی فعالیت‌های تشکل‌های دینی حوزه در عرصه بین الملل که با حضور مدیران این تشکل‌ها و در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد گفت: این مرکز تاکنون موفق به برگزاری ۵ کنفرانس بین المللی و راه اندازی ۵ نشریه علمی شده است.

وی افزود: راه اندازی خبرگزاری رصدبانان با ۷ زبان زنده دنیا با راهبرد بررسی مسائل حوزه حقوق بشر در دنیا یکی دیگر از اقدامات این مرکز بوده که در اسفند امسال رونمایی خواهد شد.

سیاحت اسفندیاری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف و جایزه صلح از دیگر برنامه‌های مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت است.

وی توسعه گردشگری را یکی از برنامه‌های متداول در کشورهای مختلف دانست و گفت: یکی از راه‌های مقابله با سیاست‌ها و تبلیغات در راستای ایران هراسی توسعه گردشگری است.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت تصریح کرد: ما باید دیپلماسی و گردشگری علمی را جهت اثرگذاری بر فضای بین الملل دنبال کنیم.

وی با اشاره به آسیب‌های احتمالی ورود تشکل‌های خودجوش عرصه بین الملل به فضای ستادی و اداری افزود: نهضت عاشورا به دلیل خودجوش بودن و فارغ بودن از دخالت حکومت‌ها ماندگار شد.

سیاحت اسفندیاری بیان داشت: معرفی ظرفیت‌های تشکل‌های خودجوش به نهادهای مختلف مرتبط با فعالیت در عرصه بین الملل می‌تواند به نقش آفرینی هرچه بهتر این تشکل‌ها کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha