سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم

حوزه/ سردار میرفیضی گفت: تفاوت اصلی پلیس جمهوری اسلامی با پلیس سایر کشورها در این است که علاوه بر تأمین امنیت باید به مباحث فرهنگی نیز اهمیت دهد و به نحوی یک سازمان فرهنگی نیز می‌باشد؛ حوزه‌های علمیه می‌توانند در این زمینه کمک کار خوبی برای پلیس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم در حاشیه بازدید آیت الله اعرافی از واحدهای مختلف فرماندهی انتظامی این استان و در نشست با وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد گفت: با توجه به مواصلاتی بودن و مرکزیت دینی قم بحث امنیت در این استان مسئله بسیار مهمی است.

وی، افزود: موضوعات مختلفی در تولید امنیت نقش دارند که امروزه فضای مجازی یکی از مهمترین های آنها می‌باشد.

میرفیضی، خاطرنشان کرد: در مباحث قانونی دچار ضعف هستیم و این موضوع باید در نهادهای قانون‌گذار دنبال شود؛ امنیت نیروهای انتظامی در مقابله با اراذل و اوباش باید افزایش یابد.

وی پلیس هوشمند را یکی از طرح‌های مورد پیگیری نیروی انتظامی استان قم دانست و گفت: طرح پلیس پیشتاز یکی دیگر از طرح‌های مورد پیگیری ماست که در جهت ترسیم نقشه امنیت شهری در آینده تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم، تصریح کرد: آسیب شناسی گذشته و مشورت با بزرگان دینی و سیاسی شهر مقدس قم از اقداماتی بوده که جهت تعیین اولویت‌های امنیتی این استان دنبال کرده ایم.

وی، با اشاره به استفاده از آخرین فناوری‌های روز در زمینه تأمین امنیت، افزود: در این راستا اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی برای پرسنل نیروی انتظامی استان را داشته ایم.

میرفیضی، بیان داشت: با افزایش روحیه خودباوری در پرسنل خدوم نیروی انتظامی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سعی داریم به نحو احسن به شعار «ما می توانیم» جامه عمل بپوشانیم.

وی گفت: آمار سرقت در استان قم با لحاظ جمعیت آن پایین‌تر از میانگین سایر استان‌های کشور است.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: در استان قم کروکی تصادفات رانندگی به صورت الکترونیکی به ثبت می‌رسد و این امر به تسریع در حل مشکلات ناشی از این گونه پرونده‌ها کمک شایانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم هم افزایی نهادهای فرهنگی و امنیتی استان قم عنوان داشت: اگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی و امنیتی بتوانند با مشورت و هم افزایی به هم اندیشی بپردازند این امر می‌تواند برنامه ریزی های دقیق‌تری را در جهت تأمین امنیت بیشتر استان به دنبال داشته باشد.

میرفیضی گفت: تفاوت اصلی پلیس جمهوری اسلامی با پلیس سایر کشورها در این است که علاوه بر تأمین امنیت باید به مباحث فرهنگی نیز اهمیت دهد و به نحوی یک سازمان فرهنگی نیز می‌باشد؛ حوزه‌های علمیه می‌توانند در این زمینه کمک کار خوبی برای پلیس باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha