دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) از علمای طراز اول شیعه بودند که از ایشان به عنوان شیخ الفقهاء یاد می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه بذرافشان در نشست طلاب و کادر مدرسه علمیه خواهران امام حسین (علیه السلام) چالوس، به مناسبت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) بیان کرد: برای شناخت این عالم عالیقدر باید به بررسی زندگی نامه و بیان شخصیت سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی ایشان پرداخت؛ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) از علمای طراز اول شیعه بودند که از ایشان به عنوان شیخ الفقهاء یاد می‌شد.

وی افزود: ایشان بخشی از ادبیات عرب و مباحث کلام، تفسیر، حدیث، فقه و اصول را نزد پدرشان آموختند و برای ادامه تحصیل به قم و نجف رفتند و نزد اساتیدی همچون سید صدر الدین صدر، سید محمد تقی خوانساری و سید جمال الدین گلپایگانی به فراگیری علوم دینی پرداختند.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های سیاسی بعد از انقلاب ایشان، عضویت در مجلس خبرگان و شورای نگهبان بود؛ احترام همسر، اهتمام به تربیت فرزندان، دعا و نماز شب و اخلاص عمل از ویژگی‌های اخلاقی و معنوی ایشان است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام حسین (علیه السلام) چالوس خاطرنشان کرد: این عالم عالیقدر دارای بیش از ۱۵۰ اثر بودند و خدمات علمی، انقلابی، اجتماعی و… ایشان ماندگار است.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha