پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مولانا انیس الرحمن قاسمی

حوزه/ مولوی انیس الرحمن قاسمی گفت: قانون اساسی هند به هر شهروندی آزادی کامل می‌دهد تا زندگی دلخواه داشته باشد و هر لباسی را که دوست دارد بپوشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مولوی انیس الرحمن قاسمی نائب رئیس شورای ملی هند در واکنش به برخی محدودیت ها برای زنان محجبه در این کشور گفت: اسلام می‌خواهد جامعه‌ای پاک بسازد که در آن عصمت و عفاف زن در امان بماند، عظمتش حفظ شود و کسی به زن با حقارت نگاه نکند. هرج و مرج جنسیتی، برانگیختگی جنسی، فحاشی و هرزگی و زنا در جامعه نباشد. زیرا این بیماری مهلک منحصر به نابودی افراد نیست بلکه گاهی وسیله‌ای برای نابودی خانواده و جامعه حتی یک کشور می‌شود. برای پیشگیری از این بیماری اجتماعی، به مردان و زنان دستور داده شده است که چشم خود را پایین بیندازند..

وی با اشاره حقوق مساوی و برابری در کشور هند اظهار داشت: بر اساس بند ۲۵ قانون اساسی کشور هند زبان، روش زندگی، آداب و رسوم، پوشش و آرایش هر فرد به عنوان حقوق اساسی شناخته شده است. قانون اساسی ما به هر شهروند هندی آزادی کامل می‌دهد تا زندگی دلخواه داشته باشد، هر چه می‌خواهد بخورد و هر لباسی را که دوست دارد بپوشد. اخیراً زنان با حجاب از ورود به آموزشگاه در کارناتاکا منع شدند و دانشجویان دختر با حجاب اجازه ورود به محوطه آموزشگاه را نداشتند که این عمل غیرمنصفانه و خلاف قانون اساسی است.

مولوی قاسمی حجاب را از احکام اسلامی بر شمرد و افزود: حجاب یکی از احکام اساسی اسلام است، خداوند متعال به زنان دستور داده است که با حجاب زندگی کنند و حجاب نیز بخشی از فرهنگ هندی است و در هندوئیسم، مسیحیت و دیگر ادیان چنین پوششی از دوران باستان رایج بوده است. هر زن هندی حق دارد حجاب دلخواه خود را داشته باشد و یک زن مسلمان بر اساس دین و عقیده خود حجاب داشته باشد.

وی در ادامه گفت: منع از پوشش حجاب، دخالت در آزادی مذهبی بوده و خلاف قانون اساسی هند و سنت‌های دیرینه این کشور است. استفاده از آن به عنوان سیاست برای اهداف خاص نشانه خوبی نیست، چنین چیزهایی اکنون در کارناتاکا و همچنین در مادیا پرادش اتفاق افتاده است. منع حجاب در برخی از دانشکده‌ها ظلم محسوب می‌شود، حفظ کرامت نفس دانشجویان دختر و تشویق آنان به تحصیل ضروری است و همچنین توهین به آنان به هیچ عنوان جایز نیست.

وی در پایان به مسئله مطرح شده در برخی نقاط کشور هندوستان اشاره کرد و گفت: حجاب نه تنها زینت است بلکه سپر عظمت و عفاف است، گفته می‌شود گروه های شیطانی در حال مبارزه با حجاب هستند. اما مسلمانان در مسئله حجاب و در این جنگ تمدنی پیروز خواهند شد، زیرا دشمنان پاسخی به این سلاح ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha