چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر / بازدید مدیر کل دادگستری استان قزوین از مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر کل دادگستری استان قزوین به همراه معاونان، با حضور در مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین با مدیر، اساتید و طلاب این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در نشستی با مدیر کل دادگستری استان قزوین که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی (ره) برگزار شد گفت: در تلاش هستیم که ارتباط و همکاری بین دو نهاد حوزه علمیه و بویژه مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی با مجموعه دادگستری بیش از پیش گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام ما در مرکز علامه رفیعی این است تا جایی که امکان دارد بتوانیم رشته‌های مختلفی را ایجاد نموده تا طلاب بتوانند به رشته مورد علاقه خود وارد شده و با اثرگذاری اجتماعی مطلوب‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: بعضی از طلاب به رشته‌هایی همچون فقه و حقوق، تفسیر، روانشناسی و مشاوره اسلامی علاقه مند هستند که امروز به لطف الهی این زمینه فراهم شده است، البته در صدد هستیم که رشته‌های دیگری مثل فقه تخصصی را به این مرکز تخصصی بیافزاییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین در محلی فعالیت می‌کند که صدها سال محل نماز و عبادت مردم بوده و امروز محل حضور طلاب علوم دینی است که مشغول کسب علم می‌باشند

وی ادامه داد: در مسجد دو فعالیت می‌شود انجام داد یکی کسب علم و دیگری عبادت؛ امروز در این مکان هر دو فعالیت جمع شده، البته در تلاش هستیم که سیستم گرمایشی آن را نیز در اسرع وقت تقویت نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: دغدغه طلاب مرکز تخصصی علامه رفیعی (ره) مسئله استخدام در دستگاه قضاست، البته طلاب عزیز با عنایت به رسالت طلبگی در تلاش برای تبلیغ دین وارد حوزه علمیه شده‌اند، لیکن وقتی در سن ازدواج قرار می‌گیرند دغدغه استقلال مالی و فراهم شدن امکان تشکیل خانواده بویژه در شرایط اقتصادی فعلی دغدغه اصلی آنها می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی طلاب فاضل و توانمندی حضور داشته که از نظر پشتوانه علمی در جایگاه مطلوبی قرار دارند و می‌توانند به خوبی پس از گذراندن دوره تخصصی قضا نیازهای دستگاه قضائی را مرتفع نمایند.

وی ادامه داد: چنانچه دادگستری روی این عزیزان که از پشتوانه علمی، معنوی و اخلاقی خوبی برخوردارند، بتواند سرمایه گذاری داشته باشد با آرامش خاطر نیروی انسانی مورد نیاز خود را تأمین خواهد کرد.

راه های تقویت همکاری های حوزه علمیه قزوین و دادگستری بررسی شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha