یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
امام جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: حضور مسئولین استانی در مناطق محروم نشان از عزم جدی دولت برای کار کردن هست و کار جهادی یعنی همین یعنی فاصله و مانع بین مسئولین و مردم برداشته و مصوبات نیز پیگیری شده و برای رفاه عمومی تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهار برج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با بیان اینکه جهاد تبیین موضوعی است که در ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است، اظهار داشت: یکی از ضروری‌ترین پیش‌نیازها و پس‌نیازهای موفقیت جهاد تبیین، نهادینه شدن فرهنگ تبیُّن است.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی در فرایند تقابل با نظام استکبار، به شدت در معرض تهاجم رسانه‌ای نظام سلطه است، گفت: ابزار رسانه‌ای نظام سلطه، مصداق بارز فاسق در ادبیات قرآنی است که با تحریف حقایق و واقعیات و شایعه‌پراکنی و دروغ‌گستری در صدد ایجاد فتنه ناامید سازی و ناکارا مد نمایی نظام اسلامی و بهم زدن امنیّت آن است.

امام جمعه چهار برج با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ تبیُّن لازم است جریان تحریف را بشناسیم، تصریح کرد: افراد فاسق، در صدد ترویج اخبار دروغ و شایعه پراکنی هستند و قرآن کریم نیز با صراحت سردمداران جریان تحریف را «فاسق» می‌نامد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، داشتن نگاه انتقادی و سنجش‌گر به اخبار و اطلاعات، از اصول اجتماعی اسلامی است، گفت: اسلام درباره نوع مواجهه با خبرها تأکیدهای فراوانی کرده است از جمله اینکه قرآن از کسانی که هر خبری را می‌شنوند و نسنجیده آن را نشر می‌دهند، به شدّت انتقاد کرده، ضمن تصریح به اینکه پخش شایعات، از حربه‌های منافقان است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و رسانه‌ای پر از حربه‌های دشمن برای انحراف جامعه ایران اسلامی از واقعیت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی است، افزود: وظیفه همه مردم تبیّن و وظیفه خواص جامعه و نظام علاوه بر تبیّن، تبیین است.

حجت‌الاسلام جلالی در ادامه به سفر استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل استانی و نماینده مجلس به چهار برج اشاره کرد و گفت: این نوع از حضور در منطقه نشان از عزم جدی دولت برای کار کردن هست و کار جهادی یعنی همین یعنی فاصله و مانع بین مسئولین و مردم برداشته شود و مصوبات نیز پیگیری شده و برای رفاه عمومی تلاش شود که به نوبه خود از همه این تلاش‌ها تقدیر و تشکر کرده و مردم نیز مصوبات را پیگیری و رصد می‌کنند تا عملیاتی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha