شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
امام جمعه قشم

حوزه / امام جمعه قشم گفت: انتصاب نیرو های بومی کارآمد در صنایع بزرگ هرمزگان، راه حل کاهش نرخ بیکاری هرمزگان است، در غیر این صورت، شرایط بیکاری در استان به مراتب بدتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام غلام‌رضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه قشم، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: امیدوارم خداوند فرصتی نصیب تمام بندگان پاکش کند تا در ماه رجب از فضائل معنوی بهره‌مند شود.

وی عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی ماه رجب، خود را برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خداوند، آماده کنیم.

امام جمعه قشم، با اشاره به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی یک موضوع راهبردی است و این منطق باید هم دنیا و هم آخرت را آباد کند.

حجت‌الاسلام حاجبی، اقتصاد مقاومتی را برگرفته از آموزه‌های دینی دانست و بیان کرد: مسئولین و نهادهای اقتصادی باید گزارش دهند در این سال که مزین به نام اقتصاد مقاومتی و تولید بود، چه اقداماتی را انجام دادند و اعلام کنند چه میزان شغل ایجاد و چه تعداد کارگاه احیا شد.

وی، با بیان اینکه مسئولین باید در برابر مردم پاسخگو باشند، تصریح کرد: خدا را شکر در این دولت حرکت رو به رشدی برای توسعه و پیشرفت و رفاه و اجتماعی ایجاد شده است و باید فعالیت‌ها به مردم گزارش داده شود.

امام جمعه قشم تشریح کرد: اگر گزارش‌ها به مردم به درستی انجام شود می‌توان گفت بخشی از جهاد تبیین نیز انجام شده است، چراکه ارائه گزارش‌هایی از انجام فعالیت‌های اقتصادی و رفاهی، برای مردم امید آفرین است.

حجت‌الاسلام حاجبی، در دسترس بودن خدمات عمومی و ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای را بخشی از دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و مطرح کرد: کم شدن وابستگی‌ها از جمله غذایی و پیشرفت شدید فناوری، امید زیادی را در میان مردم ایجاد می‌کند به همین جهت باید گزارش دهی مستمر در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید تلاش‌های مضاعفی انجام شود. وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن اقتصاد، نگاه به خارج، عدم توجه به توان داخل، استفاده اندک از نیروی انسانی، بودجه‌ریزی معیوب موجب بروز مشکلاتی در کشور شده است که در گام دوم انقلاب این عیب‌ها باید برطرف شود.

امام جمعه قشم خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بالاترین نرخ بیکاری را دارد که به هیچ عنوان شایسته نیست و این موضوع باید هر چه سریع‌تر در دستور کار دولت قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حاجبی، با ذکر این نکته که همان هرمزگانی‌هایی که شاغل نیز محسوب می‌شوند، از وضعیت فعلی مناسبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنایع استان هرمزگان، عدم وجود نیروهای بومی در هیأت مدیره‌های آن‌ها است.

وی افزود: باید در هیأت مدیره‌های صنایع استان هرمزگان از نیروهای کارآمد هرمزگانی استفاده شود. این موضوع یک مطالبه جدی است و از استاندار هرمزگان و وزرا به صورت جدی درخواست استفاده از نیروهای کارآمد هرمزگانی در هیأت مدیره صنایع و کارخانه‌های هرمزگان را داریم.

امام جمعه قشم ابراز کرد: اگر می‌خواهیم بیکاری در استان هرمزگان کم شود باید نیروی دل‌سوز، کارآمد و انقلابی هرمزگانی در عرصه وجود داشته باشد وگرنه نه تنها شرایط بیکاری در استان هرمزگان حل نمی‌شود بلکه بدتر نیز خواهد شد.

وی گفت: مسئولان باید در خدمت به مردم و توسعه استان هرمزگان از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی دوری کنند. هر کجا افراد حاشیه‌ساز وجود داشته باشند، سیستم را از رسیدن به اهداف عقب می‌اندازد و باعث دل‌سردی نیروهای انقلابی می‌شوند.

حجت‌الاسلام حاجبی، ضمن تاکید بر تبعیت از کارشناسان در مسائل مرتبط با کرونا، گفت: باید دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ جان خود و هم نوعان را رعایت کنیم و بر این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha