شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امیر قرقچی

حوزه / حجت الاسلام قرقچی با اشاره به اقدامات حوزه علمیه انقلابی در تبیین مفاد منشور روحانیت، گفت: مدرسه راهبری علم و عمل اقدام به برگزاری نشست‌هایی با عنوان خوانش امروزین از منشور روحانیت کرده است که تحلیل‌های راهبردی و مهمی را به طلاب ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام امیر قرقچی، دبیر دومین نشست خوانش امروزین از منشور روحانیت، با محوریت «واکاوی جریان تحجر در حوزه‌های علمیه» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست در سالروز صدور منشور روحانیت از طرف امام خمینی (ره)، گفت: در منشور روحانیت حضرت امام هشداری را نسبت به جریان تحجر، مقدس مآبی و واپس‌گرایی در حوزه‌های علمیه اعلام می‌کنند و بر مراقبت از این آسیب‌ها به ویژه مراقبت از نفوذ  و سرایت تفکر جدایی دین از سیاست در بین طلاب جوان تاکید دارند.

وی با بیان اینکه مقابله با نفوذ تفکرات انحرافی در حوزه‌های علمیه فقط با جهاد تبیین محقق می‌شود، افزود: حضرت امام تاکید می‌کنند علمای اصیل برای نجات اسلام از جان و آبروی خود گذشتند و باید خطر نفوذ ساده لوحان و مقدس مآبان و بی سوادها در حوزه‌های علمیه به طلاب گوشزد شود.

حجت الاسلام قرقچی با اشاره به اقدامات حوزه علمیه انقلابی در تبیین مفاد منشور روحانیت، تصریح کرد: تاکنون برای تبیین بیانات حضرت امام در منشور روحانیت کارهای خوبی انجام شده است و یکی از این اقدامات برگزاری نشست‌هایی در همین رابطه در سالروز صدور منشور روحانیت است.

وی گفت: حضرت امام تاکید دارند که این جریان در بدنه حوزه‌های علمیه وجود دارد، لذا در مقابل این جریان، ضرورت دارد همواره تبیین و روشنگری نسبت به اهداف اهل تحجر و جمود برقرار باشد تا مبادا طلاب جوان گرفتار این تفکر خطرناک شوند.

دبیر دومین نشست خوانش امروزین از منشور روحانیت اظهار داشت: در همین راستا مدرسه راهبری علم و عمل جهت تبیین منشور روحانیت که نقش حیاتی در حفظ روحانیت اصیل دارد اقدام به برگزاری نشست‌هایی با عنوان خوانش امروزین از منشور روحانیت کرده است که تحلیل‌های راهبردی و مهمی را به طلاب ارائه می‌کند.

وی افزود: اولین نشست ما سال گذشته در جماران و با حضور اساتید فعال حوزوی در زمینه مکتب امامین انقلاب از شهرهای مختلف کشور برگزار شد و مطالب بسیار مهمی در تبیین منشور روحانیت ارائه شد که در قالب یک کتاب آماده انتشار است و امسال از آن رونمایی خواهد شد و جهت بهره برداری در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. امسال نیز ادامه همین نشست با حضور اساتید حوزه علمیه تهران روز سه شنبه هفته جاری (۳ اسفند) ساعت ۱۵ در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ازگل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قرقچی با بیان اینکه یکی از اهداف استکبار نابودی دین و حوزه‌های علمیه در جامعه ایرانی بود، گفت: یکی از بسترهایی که استکبار این هدف را دنبال می‌کرد در دوران رضاشاه و محمدرضا پهلوی بود اما با همه تلاش‌هایی که صورت گرفت موفق نشدند و لذا سراغ ارعاب و خدعه و نفوذ رفتند و چون صلابت و شجاعت روحانیت متعهد را دیدند از حربه ارعاب هم بهره‌ای نبردند و برای نابودی دین و روحانیت به خدعه و نفوذ متوسل شدند.

وی گفت: به تعبیر حضرت امام (ره) در منشور روحانیت، پروژه نفوذ به جریان روحانیت مؤثر واقع شد و سرایت تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه‌های علمیه ناشی از نفوذ مقدس مآبان زالوصفت است.

حجت الاسلام قرقچی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در منشور روحانیت راه مقابله با جریان نفوذ را اتحاد و یکپارچگی طلاب و روحانیون انقلابی در برابر دشمن واحد یعنی استکبار می‌داند. ۳۱۳/‏۴۲

پروژه نفود با جهاد تبیین محکوم به شکست است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha