دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
محفل

حوزه/ جشن بزرگ برنامه تلویزیونی قرآنی محفل در میدان آستانه با حضور پرشور عموم مردم و عوامل این برنامه‌ تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جشن و محفل قرآنی ستاره ها با حضور میزبانان برنامه محفل و با استقبال با شکوه عموم مردم امروز ۲۱ اردیبهشت در میدان آستانه قم برگزار شد.

برنامه محفل در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن و میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، رضوان درویش از کشور سوریه و حسنین الحلو و حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان به روی آنتن شبکه سه رفت و مهمان لحظات افطار مردم بود و توانست محبوبیت زیادی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های قرآنی کسب کند و انس با قرآن را روانه خانواده ها کند و مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

این بار جشن بزرگ محفلی ها بعد از جشن‌های مردمی مانند جشن ولادت امام حسن علیه السلام در ورزشگاه آزادی، در میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر به میدان آستانه قم آمد و این‌بار قمی‌ها میهمان و میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، رضوان درویش و ابوذر رسالت بودند.

اکثر حاضران این جشن بزرگ و مردمی را دخترانی تشکیل می‌دادند که با پوشش فاطمی به محضر حضرت معصومه سلام الله علیها آمده بودند و بسیاری از آنان دختران کوچکی بود که هنوز به تکلیف هم نرسیده بودند اما به احترام حضور در حریم حرم کریمه اهل سلام الله علیها چادر سر کرده بودند.

پخش کلیپ های شاد با موضوع دختران و اجرای سرودهایی مانند «اینجا ایران است» و «برکت ایران» توسط گروه های دختران از جمله برنامه های این جشن بود که با استقبال مردم روبه رو شد و شور و نشاط زیادی ایجاد کرد.

حضور دختران نو تکلیفی که با چادرهایی سفید به حضور کریمه اهل بیت سلام الله علیها مشرف شده بودند تا آغاز بندگی خود را در این روز مبارک و در کنار بزرگترین و نیکو ترین الگوی دختران جشن بگیرند و عهد تبعیت ببندند نیز جلوه ای دیگر به این جشن بخشیده بود.

بسیاری از حاضران پرچم های سه رنگ و زیبای کشورمان و پرچم هایی با شعار «بهترین دختر دنیا» در دست داشتند. دختران قمی در این روز باشکوه نیز مردم غزه را فراموش نکردند و به یاد دختران غزه پرچم های فلسطین را در دست داشتند تا نشان دهند همواره کنار آن‌ها هستند تا روزی در کنار هم جشن بگیرند.

دختران قمی در این جشن دست هایشان را در هم گره زدند و برای آزادی فلسطین و نابودی ستمگران و مستکبران عالم دعا کردند و پیمان بستند که تا پیروزی در این راه در کنار هم بمانند.

در این جشن پویشی برگزار شد تا ۵۰۰۰ یتمی که نام معصومه و رضا را دارند تحت تکفل مردم یتیم نواز ایران قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان نیز در راستای این پویش عنوان کرد: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حالی که انگشت اشاره و میانی خود را کنار هم قرار داده بود فرمود: من و سرپرست یتیم در بهشت، مانند این دو هستیم.

وی در این برنامه روایات و داستان‌هایی در تبیین جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین طباطبایی چهره مشهور قرآنی، علی نجفی و عارفه داداش زاده قاری خردسال برنامه محفل و محمد بهرامی قاری روشندل برنامه محفل از دیگر مهمانان قرآنی این جشن بودند.

کوثر عاصم آبادی از حافظان کل قرآن کریم و شاگردان حجت‌الاسلام سید محمد حسین طباطبایی و میهمانان برنامه ماه رمضان محفل بود نیز دیگر مهمان این برنامه بود.

دختر شهید حسن طهرانی مقدم و فائضه غفارحدادی نویسنده کتاب شهید حسن تهرانی مقدم هم از دیگر مهمانان این جشن بودند.

دختر شهید تهرانی مقدم در این جشن عنوان کرد: در حرم دختر موسی بن جعفر در کنار دختران وطنم عهد می بندیم تا با انگیزه، امید و توکل بر خدای مهربان هدفمان را دنبال کنیم و از هر نقطه و هر امکاناتی که هست استفاده کنیم. پدرم می‌گفت انسان های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند.

وی ادامه داد: عهد می بندیم تا با همتی بلند سعی کنیم که بهترین هدف ها را رقم بزنیم. ما دختران شهدا و دختران ایران زمین با هم عهد می بندیم مثل همیشه پای جبهه حق بایستیم و به فرزندان مظلوم غزه بگوییم شما امروز مرز حق هستید و ما همراه با همه انسان های آزاده دنیا در کنار شما هستیم.

وی اظهار کرد: ما دختران ایرانی آماده تربیت نسل مهدوی هستیم که با عفت و حیا فاطمی، زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و ادامه دهنده راه شهدا تا پیروزی حق علیه باطل هستند.

در این برنامه که با شعر خوانی صابر خراسانی همراه بود، عبدالرضا هلالی، حسین طاهری و محمد اسداللهی نیز مولودی خوانی کردند.

حسن ختام این جشن ماندگار و بزرگ محفلی ها نورافشانی در آسمان میدان آستانه و قرائت دعا ظهور منجی عالم بشریت بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha