پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
بزرگ کلیسای کاتولیک کشور ساحل عاج

حوزه/ کشیک ایگناس دوگبو بسی، بزرگ کلیسای کاتولیک کشور ساحل عاج و نماینده واتیکان در این کشور به عنوان یکی از عالیرتبه ترین میهمانان دعوت شده به همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی در ساحل عاج، ایراد سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر ایگناس دوگبو بسی، کشیک اعظم کلیسای کاتولیک و نماینده واتیکان در این کشور است که از حدود ده سال پیش تا کنون عهده دار این مسند می‌باشد.

وی در حال حاضر به عنوان یکی از پنج شخصیت مطرح مسیحی در قاره آفریقا مطرح می‌باشد که در میان جامعه کاتولیک‌های ساحل عاج و نیز سایر کشورهای مسیحی در آفریقا از جایگاه و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به عنوان پر نفوذ ترین شخصیت مسیحی در کشور ساحل عاج یکی از مدعوین همایش بین المللی گفتمان میان ادیانی نیز بود که امروز دقایقی را برای حضار ایراد سخنرانی کرد.

کشیک ایگناس در بخشی از سخنان خود به رابطه عمیق میان مسیحیان و مسلمانان در ساحل عاج اشاره کرد و گفت: ما در ساحل عاج تا حدی با مسلمانان و به ویژه تیجانیان روابط خوبی داریم که می‌توانیم بی شک آنها را برادران خود خطاب کنیم و اینها همه به پشتوانه احترام به عقاید و محترم شمردن حقوق ادیان محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha