شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
داعش در سوریه

حوزه/ روزنامه "ایندپندنت" در گزارشی گفت: ساکنان شهر دیر الزور سوریه پیام‌های تهدید آمیزی از گروهک تروریستی داعش دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه "ایندپندنت" در گزارشی گفت: ساکنان شهر دیر الزور سوریه پیام‌های تهدید آمیزی از گروهک تروریستی داعش دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه "به دین خود بازگردید" یا "از کار با کفار دوری کنید".

این روزنامه انگلیسی اشاره کرد: این پیام‌ها نگران کننده است؛ چراکه افراد مشخصی را مورد هدف قرار می‌دهد، به شیوه‌ای که نشان می‌دهد این گروهک همچنان در شهر دیرو الزور حضور دارد و برای انجام ضرباتی آماده می‌شود. ساکنان دیر الزور از بازگشت داعش می‌ترسند، به خصوص که برخی از آنان در سایه حکومت ستیزه جویان زندگی کردند.

"ایندپندنت" تصریح کرد: رهبران قبائل و فرماندهان نظامی و تحلیلگران نظامی معتقدند که داعش از میان ساکنان محلی که از فقر رنج می‌برند، عضو جدید می‌گیرد و نسبت به اجرای اقدامات خشونت بار جرأت بیشتری پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان، در حال حاضر دست کم ۱۰۰۰ عضو گروهک تروریستی داعش در شمال سوریه فعالیت می‌کنند.

آنها افزوند: علی رغم اینکه مسئول سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم اعلام کرده که در این ماه حدود ۱۰ هزار عضو فعال داعش در عراق و سوریه به حملات خود ادامه می‌دهند، اطلاعات ثابتی در خصوص شمار عناصر داعش وجود ندارد.

کارشناسان تصریح کردند: با وجود هلاکت سرکرده داعش در غرب سوریه، برخی از عناصر سرکرده داعش این توانایی را دارند که فعالیت این گروهک تروریستی را از سر گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha