پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم گفت: نظارت بر حوزه بازار و برخورد قاطع با متخلفان ضروری است. اقتصاد دو بعد مدیریت و اخلاق را دارد که باید هر دو بعد مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، اظهار داشت: منظومه اقتصادی کشور نیازمند تحولی عظیم است و در مسیر حمایت از مردم و اقتدار اقتصاد کشور حرکت شود.

امام جمعه بوشهر افزود: در زمینه مدیریت و نظارت بر بازار وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و به‌هم‌ریختگی را شاهد هستیم که ضرر آن به مردم می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده یک نسخه نجات‌بخش است و یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است که هم با رشد کیفی همراه باشد و هم مدیریت قیمت انجام شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: قیمت خودرو ۱۰ برابر شده است، ولی هیچ کیفیتی بالاتر نرفته و گاهی شاهد کیفیت ضعیف‌تری هستیم؛ در حوزه لوازم خانگی و مواد غذایی هم شاهد این وضعیت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم، ادامه داد: نظارت بر حوزه بازار و برخورد قاطع با متخلفان ضروری است. اقتصاد دو بعد مدیریت و اخلاق را دارد که باید هر دو بعد مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مجموعه اقتصاد کشور باید به صورت مجموعه کار کند، افزود: اگر یک بخش کار کند و بخش دیگری کار نکند، اقتصاد ما تراز و تنظیم می‌شود و باید به شکل دقیق نظارت بر بازار و تولید و توزیع شود و این زنجیره مراقبت شود.

وی با اشاره به اینکه در میدان اقتصادی مدیریت و نظارت لازم را نداریم، تصریح کرد: اقتصاد مردمی ما دچار چالش جدی شده و باید تحول جدی در حوزه اقتصاد مردمی ایجاد کنیم. تولید مناسب با جمعیت داشته باشیم و این‌طور نباشد که در عرصه اقتصاد تولید بیش از اندازه داشته باشیم که کشاورز و تولیدکننده دچار مشکل فروش شود.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در بوشهر تولید صیفی‌جات خارج از فصل داریم، گاهی اینقدر تولید می‌شود که روزی دست کشاورز می‌ماند و صنایع تولیدی هم نداریم و ضرر این کار به کشاورز می‌شود. در عرصه توزیع باید اقدام مناسب انجام شده و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه در شرایط خاص اقتصادی و در شرایط تحریم و فشار اقتصادی هستیم افزود: اقتصاد ما زمانی قوی خواهد شد که اقتدار اقتصادی برای کشور ایجاد کند و رضایت‌مندی مردم را نیز در پی داشته باشد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha