دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ نشست ماهانه ائمه جماعات مساجد ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: ما طلبه‌ها با شهریه امام زمان (عج) زندگی می‌کنیم و لذا مدیون حضرت هستیم و نباید ترویج مهدویت را محدود به نیمه شعبان کنیم، بلکه در مساجد حداقل هفته‌ای یک روز را به بیان معارف مهدوی اختصاص دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزایی، امروز در نشست ماهانه روحانیون مساجد ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با اشاره به این‌که در روایات ائمه معصومین (ع) علمای شیعه به عنوان مرزداران اسلام معرفی شده‌اند، اظهار داشت: طلبگی دارای جایگاه والایی است و باید با اعمال و رفتارمان از آن محافظت کنیم.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: ما طلبه‌ها با شهریه امام زمان (عج) زندگی می‌کنیم و لذا مدیون حضرت هستیم و نباید ترویج مهدویت را محدود به نیمه شعبان کنیم، بلکه در مساجد حداقل هفته‌ای یک روز را به بیان معارف مهدوی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی قابل تفکیک از جریان مهدویت نیست و در بیانات امامین انقلاب، جمهوری اسلامی باطل کننده برداشت‌های غلط از مهدویت عنوان شده است.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی افزود: رهبر انقلاب تمدن نوین اسلامی را مقدمه ظهور عنوان می‌کنند، لذا ما باید به سمت ایجاد دولت، ملت و جامعه اسلامی که مقدمه تمدن اسلامی است حرکت کنیم، در این صورت مقدمات ظهور محقق خواهد شد و این مسئله باید برای مردم تبیین شود.

وی افزود: باید به سمت تربیت مربیان مهدوی حرکت کنیم و کسانی که در این زمینه دارای پژوهش و تخصص هستند مورد استفاده قرار بگیرند؛ امروز ضرورت دارد نوجوانان و جوانان را با مسئله ظهور و مهدویت آشنا کنیم.

حجت الاسلام میرزایی، تفکر مهدوی را اندیشه امید آفرین عنوان کرد و ادامه داد: امروز فضای جامعه به سمت ناامیدی و یاس حرکت می‌کند؛ هانری کربن تفکر شیعی را اندیشه زنده عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد که اعتقاد به ظهور شیعه را یک اندیشه و پویا کرده است؛ اگر این فکر به جامعه تزریق شود می‌توان انسان تربیت کرد.

وی بیان کرد: اگر انسان با مسئله مهدویت انس داشته باشد، مشکلات برای او آسان خواهد شد؛ امروز تفکر پوچ‌گرایی به شدت به جامعه تزریق می‌شود و در مردم یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند و انتظار ظهور می‌تواند به مردم انرژی بدهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha