پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
کد خبر: 1010578
۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
نویسندگی

حوزه/ استاد و مولف حوزوی گفت: برای این که نویسنده بتواند آثار خوبی تولید نماید ابتدا باید بسیار مطالعه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام بی‌درام، در نشست مجازی با موضوع «دیداری با اهل قلم»، با اشاره به سوابق تحصیلی خود، جهت تشویق طلاب به امر پژوهش و نویسندگی به معرفی بخشی از تالیفات و تجربه‌های کسب شده در تألیف آثار خود پرداخت و به طلاب توصیه کرد که جرأت قلم زدن را در خود ایجاد نمایند و از نوشتن نهراسند.

وی در ادامه مطالعه زیاد را از مقدمات مهم نویسندگی دانست و گفت: برای اینکه نویسنده بتواند آثار خوبی تولید نماید ابتدا باید بسیار مطالعه کند. کتاب‌های زیادی بخواند و مطالب آن را بررسی نماید. چه بسا در هنگام مطالعه جرقه‌ای در ذهن خود احساس کند و به دنبال تألیف مطالب مورد نیاز برود. همچنین باید درست نویسی را بیاموزد و هر آنچه می نگارد را مستند و مستدل طرح نماید و از کپی برداری مطالب دیگران بپرهیزد.

این مؤلف حوزوی، نویسندگی را بر سه پایه هنر خوب دیدن، خوب شنیدن، هنر خوب اندیشیدن، و هنر خوب نوشتن استوار دانست و گفت: یک نویسنده توانا سعی می‌کند تا این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهد و پیام نو را با بیانی نو درآمیزد و به تکرار حرف دیگران بسنده نکند.

حجت الاسلام بی درام به طلاب توصیه کرد: برای اینکه قلم روانی در نویسندگی داشته باشیم باید یک مطلب را بارها و بارها از نو بنویسیم و آن را از ابتدا پردازش کنیم. پس از تکرار این کار، خود شخص وقتی نوشته‌هایش را مرور می‌کند به پیشرفت خود پی می‌برد و انگیزه بیشتری جهت نوشتن پیدا می‌کند. کار دیگری که باید انجام دهیم این است که نیازسنجی کنیم، یک نویسنده موفق باید بداند نیاز جامعه هدف چیست و طبق آن نیاز برنامه‌ریزی کند تا بتواند مطالب مفیدی ارائه نماید.

گفتنی است، نشست پژوهشی با موضوع: «دیداری با اهل قلم»، با همکاری گروه شهید آوینی شامل مدارس حضرت نرجس خاتون دولت آباد، نرجس خاتون شاهین شهر، اهل البیت (ع) ملک شهر، فاطمة الزهرا نائین، فاطمة الزهرا ورزنه، فاطمه معصومه رهنان و حضرت زینب علویجه با هدف انگیزه بخشی به طلاب جهت نوشتن مقاله و کتاب صبح امروز به صورت برخط در سامانه سیما برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha