چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
افتخاری

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبهه‌افکنی‌ها در جامعه به دلیل فراموشی جهاد تبیین است، لذا اجازه ندهیم دشمن با شبهه افکنی و تغییر واقعیت ها از افکار عمومی به نفع خود سوءاستفاده کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست جهاد تبیین از منظر رهبر معظم انقلاب، با حضور برخی فعالان هیئت‌های مذهبی و حوزه فرهنگی، در اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سید رضا افتخاری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) با اشاره به مطرح شدن جهاد تبیین از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: موضوعی که دشمن به شدت در پی آن است ناامید کردن مردم، تلاش برای انحراف اذهان از حقایق و تبلیغات گسترده برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی به نفع خود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در جنگ داعش به گونه‌ای تبلیغ کرده بودند که داعش بدون هیچ گونه مقاومتی بر شهرها مسلط می‌شد، در حالی که اصلاً داعش این توان را نداشت.

وی ادامه داد: مدیریت میدانی سردار سلیمانی در مقابله با داعش به گونه‌ای بود که این گروه تروریستی را در همه مناطق از پای در آورد. موفقیت جبهه مقاومت در شکست داعش این واقعیت را نشان می‌دهد که داعش قوی نبود اما وحشی بود ضمن اینکه تبلیغات رسانه‌ای و فضای مجازی سعی داشت آن را قوی نشان دهد اما با درایت نابود شد.

حجت الاسلام افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی هیچیک از مردم استان ما بهره‌ای از حاکمیت نداشتند، در حالی که اکنون امکانات و خدمات در همه جای استان رفته است اما می‌بینیم گاهی افراد جوان که سن و سالی ندارند بیان می‌کنند که در دوران شاه وضعیت بهتر بوده است در حالی که اصلاً این طور نبوده اما به گونه‌ای بر اذهان تأثیر گذاشته‌اند که نوجوانان چنین موضوعی را بیان می‌کنند.

وی به لزوم تبیین واقعیت‌های دنیای امروز اشاره کرد و گفت: می‌بینیم در حمله روسیه به اوکراین عده‌ای نظام را زیر سوال می‌برند که چرا واکنش نشان نمی‌دهد در حالی که باید ضمن محکومیت کشتن بی گناهان در هر جایی، از این افراد سوال شود چرا این کشورها برای این همه حملات وحشیانه و کشت و کشتار مسلمانان هیچ گونه واکنشی نشان ندادند؟.

حجت الاسلام افتخاری ادامه داد: در بحث داخلی هم باید بگوییم رفع مشکلات موجود حق مردم است و باید مسئولین این مطالبه عمومی را برآورده کنند، اما نباید اجازه داد دشمن از این مشکلات به گونه‌ای سو استفاده کند که برخی فکر کنند گذشته پیش از انقلاب وضعیت بهتر بوده است.

وی گفت: با آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به مردم اجازه مخلوط شدن خوب و بد را ندهیم، همان گونه که در صدر اسلام همین شرایط ایجاد شد که برخی مردم مردد بودند که بین حضرت علی (ع) و معاویه کدام یک حق است.

حجت الاسلام افتخاری ادامه داد: متأسفانه طی چند سال اخیر دست برداشتن هدفمند از ارزش‌ها و تلاش برای تغییر نگاه نسبت به آمریکا باعث شد که شبهه افکنی و خسارات زیادی در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام افتخاری به جهاد تبیین از منظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: وظیفه ماست که اکنون در هر مکان و هر موضوعی به تبیین واقعیات بپردازیم و اجازه ندهیم دشمن با شبهه افکنی و تغییر واقعیت‌ها از افکار عمومی به نفع خود سوءاستفاده کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha