سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
اربعین حسینی

حوزه/در طلیعه‌ ماه پُرفیض شعبان المعظم، با حضور جمعی از بانوان موکب فاطمی، از خادمان زائران اربعین سیدالشهدا علیه السلام، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امروز در مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی استاد سطوح عالی حوزه‌ی علمیه‌ی قم در مدرسه علمیه حضرت آمنه برگزار شد، از بانوان طلبه‌ی فعالِ موکب فاطمی در اربعین ۱۴۰۰، تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی در این مراسم، خادمانِ زائرانِ سیدالشهدا علیه‌السلام را سُفرای امروزیِ کاروان کربلا معرفی کرد و اظهار کرد: شما نمایندگان زهرا گونه و زینب گونه هستید و باید حالات فاطمی و زینبی را در خودتان پیدا و تقویت کنید. ‌

سپس معصومه ظهیری، استاد حوزه علمیه خواهران با مقایسه‌ دو همایش باشکوه "حجّ" و "اربعین" گفت: مراسم حج که اجتماع بسیار بزرگی‌ست و به آن بسیار سفارش شده، دارای شروطی چون: استطاعت مالی، قدرت جسمانی و باز بودن راه می‌باشد؛ اما برای زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، هیچ شرطی وجود ندارد و اگر فردی ناتوان باشد یا استطاعت نداشته باشد، توصیه شده که قرض بگیرد و به زیارت برود.

وی نقش حوزه‌های علمیه‌ی خواهران و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را در برگزاری مراسم اربعین، خوب ارزیابی کرد و گفت: بحمدالله طلاب خواهر در حوزه‌های مختلفی هم‌چون: ارتباط بانوانِ زبان‌دان با زوّار سایر کشورها، خدمات‌رسانی به زائرین ایرانی، ارائه‌ی خدمات پزشکی و پرستاری، فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان و... و. در اربعین ۱۴۰۰، مشغول خدمت رسانی بودند.

در این مراسم از پایگاه اطلاع رسانی "موکب بانوان فاطمی" به نشانی: www.banovanfatemi.ir رونمایی و از خادمان اربعین ۱۴۰۰ و نیز برترین‌های مسابقه‌ اربعین تجلیل شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha