جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
س

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین فرجی، با بیان اینکه هیچ گونه طرح زمین مانده ای در حوزه علمیه کاشان وجود ندارد، گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بابت نصب سایت خورشیدی در ۸ مدرسه علمیه منطقه کاشان هزینه شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی، در نشستی با سرپرست فرمانداری کاشان، با تبریک اعیاد شعبانیه و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اظهار داشت: شهرستان کاشان با ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۵ مدرسه علمیه خواهران در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

وی، به کسب رتبه های برتر پژوهشی، مشاوره ای، قرآنی و منابع پایدار در حوزه علمیه کاشان اشاره کرد و افزود: حوزه کاشان به دلیل فعالیت های چشمگیر در زمینه های مختلف باعث شده تا به صورت ویژه دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی، با بیان اینکه هیچ گونه طرح زمین مانده ای در حوزه علمیه کاشان وجود ندارد، به اجرای طرح امین در مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۰ مبلّغ جهادی خواهر و برادر طرح امین در مدارس کاشان علاوه بر تبلیغ مسائل دینی، پاسخگوی شبهات و مسائل شرعی دانش آموزان می باشند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، در ادامه با تاکید بر اختصاص بخشی از بودجه های فرهنگی کاشان به مبلغین جهادی طرح امین، اظهار کرد: به منظور تقویت مبلغین طرح امین، بخشی از بودجه های فرهنگی کاشان به این طرح اختصاص یابد.

وی، با اشاره به فعالیت های پژوهشی چشمگیر حوزه علمیه کاشان، خاطرنشان کرد : سال گذشته از بین ۱۲مقاله برتر کشوری، ۴ مقاله برتر به شهرستان کاشان اختصاص یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه بخشی از هزینه طلاب مدارس علمیه کاشان با کمک های مردمی و اداره اوقاف تامین می شود، ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از محل کمک های مردمی و خیرین بابت تغذیه و بسته های معیشتی طلاب نیازمند هزینه شده است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه اکثر طلاب مشغول به تحصیل در مدارس علمیه منطقه کاشان از سراسر کشور می باشند، گفت: تهران، قم و کاشان تنها استانهایی هستند که علاوه بر جذب طلاب بومی، طلاب غیر بومی را نیز پذیرش می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه کاشان در نصب پنل های خورشید رتبه اول کشور را کسب کرده است، گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بابت نصب سایت خورشیدی در ۸ مدرسه علمیه منطقه کاشان هزینه شده است .

حجت الاسلام واللمسلمین فرجی، همچنین به راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه علمیه کاشان اشاره کرد و افزود: تربیت کودک، ازدواج، پیش از ازدواج، خانواده، دوشخصیتی، تحصیل و... از مهمترین عرصه های مشاوره ای این مرکز می باشند .

وی، با تاکید بر اختصاص مکان مناسبی برای مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه کاشان، گفت: به دلیل تاثیرگذاری مرکز مشاوره حوزه علمیه کاشان در کاهش آمار طلاق، افزایش آمار ازدواج و تربیت نوجوانان، از فرمانداری انتظار داریم مکان مناسبی را به این مرکز اختصاص دهد.

در ادامه مدیران مدارس علمیه منطقه کاشان پس از تبریک انتصاب محمد شریف زارعی به سرپرستی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان، نظرات خود را در زمینه های مختلف ارائه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha