جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
آیت الله ناصری

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: برنامه‌های دهه مهدویت باید محله‌محور و خانه به خانه و با مشارکت جوانان محلات انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت های مهدوی یزد با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام به نوفل لوشاتو اظهار داشت: خانه ها در روستای نوفل لوشاتو ویلایی بود و با حضور امام خمینی(ره) در این دهکده، رفت و آمد زیاد شد.

وی عنوان کرد: به همین دلیل به امام پیشنهاد شد که ملاقاتی با مردم این دهکده داشته باشند که امام فرصت فکر کردن درباره این موضوع را خواستند و پس از مدتی، در ایام کریسمس امام شیرینی و گل برای مردم فرستاد که این اقدام بسیار اثرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در برنامه های شورای فعالیت های مهدوی نیز باید فکر شود و پیشنهاد می کنم که نظیر اقدام امام راحل در همه محله های شهر انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: فعالیت های مهدوی باید پیام امام زمان (عج) را به تمام خانه ها ارسال کند و ارسال هدیه ای می توان عشق امام زمان را در دل مردم تقویت کند.

آیت الله ناصری بر انجام اقدامات اثرگذار تاکید کرد و گفت: جشن باید برای مردم باشد و باید تدابیری اتخاذ شود که همه مردم در برنامه ها شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: استفاده از مشارکت و همراهی جوانان محله های یزد در مناسبت های مهم از جمله نیمه شعبان ضروری است و می تواند حرکتی تاثیرگذار باشد.

اختتامیه همایش تعلیم و تربیت مهدوی ۲۲ اسفند برگزار می شود

دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد فعالیت های مهدوی، هر سال از ۵ تا ۱۵ شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده و برنامه های امسال دهه مهدویت با شعار «تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور است» دنبال می شود.

رستگاری عنوان کرد: اولین برنامه ما، همایش تعلیم و تعلم مهدوی است که فعالیت های آن از شش ماه پیش آغاز شده و اختتامیه آن نیز روز ۲۲ اسفندماه با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار می شود.

وی از تدارک و پیش بینی دو جشن بزرگ توسط دو گروه در نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: «در انتظار خورشید» در امامزاده سید جعفر(ع) و «جشن بزرگ پیاده راه ولیعصر (ع)» در محله امامشهر، دو جشن تدارک دیده شده است.

رستگاری ادامه داد: در زمینه احیای شب نیمه شعبان نیز به عنوان یک فضیلت، هم به صورت حضوری و هم مجازی پیش بینی‌هایی انجام شده است.

در این دیدار مسئولان کمیته های مختلف شورای مهدویت استان یزد به بیان گزارشی از فعالیت های خود به مناسبت نیمه شعبان و دهه مهدویت پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha