جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
صفایی بوشهری

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: با توجه به وضعیت موجود، باید یک عملیات جامع در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد و کتابخانه های گویا و دیجیتال ایجاد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان، روز دوشنبه در دیدار مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در جامعه متمدن اسلامی و در هر جغرافیایی مدارس، حوزه های علمی و کتابخانه ها دارای جایگاه مهمی هستند.

وی افزود: بعد از ابوریحان بیرونی و ابن سینا، آسیب های جدی چون آتش سوزی در کتابخانه ها، فرار نخبگان و ... به حوزه کتاب و کتابخوانی وارد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: کتابخانه های عمومی و تخصصی باید مطابق با ظرفیت های آموزش هر استان ایجاد شوند و جامع و دارای سالن های مطالعه و همچنین سالن های مباحثه و مناظره بوده و به کتب الکترونیکی و بخش حفظ کتب تاریخی مجهز باشند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: وجود یک کتابخانه محله محور در کنار مساجد و مدارس محله ای برای امور علمی، تحقیقی و پژوهشی افراد آن محل لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: با توجه به وضعیت موجود، باید یک عملیات جامع در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد و کتابخانه های گویا و دیجیتال ایجاد شوند.

وی بر حمایت مادی و معنوی از نویسندگان تاکید کرد و گفت: رونق و قوام کتابخانه به کتاب و نویسندگان آن است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر به کارگیری نیروی جوان و مومن انقلابی در رأس امور تاکید کرد و همچنین با ابراز خرسندی از انتخاب و انتصاب یک نیروی متخصص انقلابی در کسوت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان بوشهر، از تلاش و اهتمام دست اندرکاران و مدیران قبلی این اداره کل تقدیر کرد.

امیرحسین آزادی وفا، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های داهیانه و پدرانه آیت الله صفایی بوشهری از اقدامات و برنامه های کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: بدون شک استمرار این حمایت ها از سوی مسئولان استانی باعث توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به استاندارد های موجود، احداث یک کتابخانه عمومی با متراژ حداقل 7 هزار متر از نیازهای ضروری جامعه فرهنگی استان است.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: معتقدیم توسعه فضای نشاط و امیدافزایی در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان نیازمند ساختارهای فرهنگی به روز و در خور است، لذا با توجه به کمبود فضای فرهنگی، و فقدان ها در این عرصه، نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه ای هستیم و در این راستا ضمن به کار گیری تمام ظرفیت های بالقوه خودمان، از امام جمعه معزز، استاندار محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری مجدانه برای احداث کتابخانه مرکزی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha