جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
استاد محسن قرآئتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: خیلی‌ها زیارت نمی‌روند اما پاداش زیارت می‌گیرند و چه زیارت رفته‌هایی که بدون قبولی زیارت به وطن برمی‌گردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج) حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، میهمان ویژه برنامه تشرف که به صورت مستقیم از جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به روی آنتن شبکه یک سیما رفت، گفت: زیارت بعد معنوی خاصی دارد و بیشتر به ملاقات‌های معنوی و پربار گفته می‌شود زیرا اشخاصی که ما برای زیارت به بارگاه آنان می‌رویم الگوی سخاوت و بخشندگی و جود هستند.

وی گفت: گاهی یک سلام از راه دور، یک زیارت قبول محسوب می‌شود. خیلی‌ها زیارت نمی‌روند ولی پاداش زیارت می‌گیرند و خیلی‌ها زیارت می‌روند اما اجر زیارت ندارند. تشرف یعنی خدمت بزرگان رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: ما گمان می‌کنیم وقتی به زیارت اولیاء خدا می‌رویم به آنها سلام می‌دهیم اما در قرآن آمده است که در هنگام زیارت آن‌ها به ما سلام می‌دهند، حتی زائر گناهکار هم اگر توبه کند پیامبر و ائمه اطهار(ع) به او سلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: حدیث داریم اگر حجت خدا نباشد، زمین مردم را می‌بلعد درست همانند نخ اسکناس که اگر مابین آن نباشد اسکناس خورد می‌شود. آیه ۱۳۲ سوره اعراف در قرآن می‌گوید: «وَقَالُواْ مَهْمَا تَأْتِنَا بِهِ مِنْ ءَایَةٍ لِّتَسْحَرَنَا بِهَا فَمَا نَحْنُ لَکَ بِمُؤْمِنِینَ‏». عده‌ای به موسی گفتند هزار دلیل هم بیاوری ما ایمان نمی‌آوریم و خداوند طوفانی فرستاد زندگی و محیط زیست آن‌ها را نابود کرد. اما وقتی در پلیدی گیر افتادند آن وقت به موسی متوسل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha