جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
مجید رهنما

حوزه/ مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: دوره آموزشی نظام جامع اندیشه اسلامی در تابستان ۱۴۰۱ برگزار می‌گردد در این دوره ۲۵۰ نفر از طلاب سراسر کشور شرکت می کنند.

حجت الاسلام مجید رهنما مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن اشاره بر خلاء نگاه جامع و یکپارچه به دین؛ هدف از برپایی این دوره را آشنایی طلاب با طرح کلی و نظام‌مند از معارف اسلامی دانست.

وی اظهار داشت: کسب توانایی فکری و علمی با مواجهه شبهات و اندیشه باطل انحرافی، تاثیرگذاری فکری و گفتمان سازی فکری فرهنگی نیز از ثمرات و نتایج این دوره می‌باشد.

حجت الاسلام رهنما ادامه داد: یکی از ویژگی¬های این دوره جهت‌بخشی به برنامه درسی و مطالعات طلاب در راستای نقش آفرینی تمدنی است.

وی، در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد: بهره‌گیـری طلاب از اندیـشه¬ها و متـون اصلی ۹ متـفـکر نـظام سـاز و تـمدن گـرای مسـلمان شامل امام خمینی(قدس سره)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، علامه طباطبایی(ره)، علامه مصباح(ره)، علامه جعفری(ره)،علامه جوادی آملی(ره)، شهید صدر(ره)، شهید مطهری(ره)، شهید بهشتی(ره)،و بهره‌مندی از مدرسان فرهیخته حوزوی و حضور ۳۲ روزه در جوار آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع).

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، بیان داشت: با توجه به حجم ثبت نام کنندگان در این دوره، قطعا متقاضیان جهت شرکت در دوره، مورد گزینش قرار خواهند گرفت، لذا طلاب پایه ۴ به بالا در مدارس علمیه بلند مدت و طلابی که ۵۰ واحد آموزشی در مدارس علمیه سفیران هدایت گذرانده، می توانند تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه پیشخوان حوزه علمیه به آدرس http://login.ismc.ir. در این دوره ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است: این دوره از ۳ تیرماه تا ۳ مرداد ۱۴۰۱ ، به مدت ۳۲ روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در پایان به فراگیرانی که این مرحله را با موفقیت به پایان رساندند گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha