جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
بزرگداشت آیات: علوی گرگانی و ری شهری در کرمانشاه

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیات علوی گرگانی و محمدی ری شهری با حضور فضلاء، اساتید و طلاب در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام پاکراه در مراسم بزرگداشت آیات علوی گرگانی و محمدی ری شهری که با حضور فضلاء، اساتید و طلاب در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک حلول بهار قرآن، اظهار داشت: خداوند در ماه رمضان همه امت را دعوت کرده که بر سر سفره فیض و احسان او میهمان باشیم.

وی با تمسک به آیه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ»، که خطاب زیبای«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»، قیمتی نمی شود برایش قائل بود،گفت: این خطاب قدرت و قوت مضاعف در مکلف ایجاد نموده و یکی از زیباترین بیان و شیوه گفتار است که علت روزه و حکمت آن را اشاره نموده است.

سخنران مجلس با اشاره به اینکه در آیه ۱۱ سوره مجادله «...یَرْفَعِ اللَه الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ...»، مقام علم و عالم را برای ما معرفی کرده، اظهار داشت: رفعت و عظمت یک انسان در آن است که مقدمات را برای عالم شدن فراهم نموده، عالم شده و سپس متعبد بشود.

وی ادامه داد: علم زمانی است که انسان به قرب الهی نزدیک بشود و خدا را در تمام اعمال و افعالش حاضر بداند.

حجت الاسلام پاکراه خاطرنشان کرد: مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی(ره) یکی از این مصادیق بود، کسانی که از نزدیک با ایشان محشور بودند اخلاق ایشان رفتار و گفتار ایشان را دیده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha