سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
مدیرکل بنیاد مسکن فارس

حوزه/ بر اساس وظیفه ذاتی بنیاد مسکن از سال ۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی برای محرومان ساخته و به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، عطاءالله زمانی، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در سالن جلسات بنیاد مسکن استان فارس برگزار شد، با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن در یک سال گذشته اظهار کرد: در حوزه عمران روستایی و طرح هادی که هدف گذاری اصلی مجموعه بوده، توسعه روستا ها یکی از خدمات اصلی است.

وی در ادامه اضافه کرد: احداث پارک در روستا ها، محیط روستا و زیبا سازی روستا های هدف گردشگری بخشی از خدماتی انجام شده است تا موجب مهاجرت روستاها نشود، صدور اسناد مالکیت روستایی، اسکان عشایری، مقاوم سازی و به سازی مسکن روستایی نسبت به پرداخت تسهیلات هنگامی حوادث غیر مترقه، تامین اعتبار در خصوص کمک های بلاعوض و تسهیلات روستایی نیز از جمله دیگر فعالیت ها بوده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، در حوزه مسکن شهری خدماتی را به شهر های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر داده شده است، البته از حدود یک الی ۲ سال گذشته ارائه خدمات به شهر های یک صد هزار نفری به بنیاد مسکن واگذار شده است، امیدواریم بتوانیم در این طرح نیز موفق عمل کنیم، دولت نیز قبول دار شده است که طی چهار سال ۴ میلیون مسکن را تامین کند که ۴۰ درصد در هر سال بر عهده بنیاد مسکن است.

زمانی افزود: در همین ایام بنا است یک تعداد از پروژه ها به بهره برداری برسد، امسال به دلیل شعار سال دانش بنیان، یک سامانه راهبر ساخت و ساز و مسکن روستایی راه اندازی شده است، مراحل فرایند صدور پرونده به شکل اتوماسیون انجام خواهد شد، البته در استان فارس یک الی دو شهرستان را به عنوان پایلوت آغاز کرده ایم، جلساتی را نیز در این راستا با استانداری برگزار کرده ایم امیدواریم حوزه روستایی استانداری فارس نیز کمک هایی را انجام دهند.

محمد رسول پروری، معاون مسکن شهری در ادامه این جلسه اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی بنیاد مسکن از سال ۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی برای محرومان ساخته و به اتمام رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر برای سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۲۱۱ مسکن شهری در دست ساخت داریم، همچنین در بخش مسکن مهر از زمان آقای احمدی نژاد از ۳۰ هزار و ۳۷ واحد که ۲۹ و هزار و ۸۵ واحد به اتمام رسید و مابقی مربوط به تعاونی قدیم بوده که از راه و شهرسازی به بنیاد واگذار شد است.

معاون شهرسازی بنیاد مسکن در خصوص نهضت ملی مسکن نیز گفت: پس از اینکه دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مستقر شد این طرح قانونمند تر و هدفمند تر شده است، در حال حاضر از ۱۲۲ شهر استان فارس که ۱۱۹ شهر رسمیت پیدا کرده در ۱۰۵ شهر فعالیت نهضت ملی در حال اجرا است، از این تعداد ثبت نام از سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۷ هزار متقاضی بوده که حدود ۵۱ هزار و ۲۵ نفر پالایش شده اند.

فرج الله نصیری معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس در ادامه این جلسه گفت: یکی از ماموریت های بنیاد مسکن خانه دار کردن مردم در روستا ها است که در مقوله اول وضعیت مسکن به صورتی بود که واحد های مسکن موجود فاقد ایمنی لازم و سطوح بهداشتی بود که در اثر وقوع حوادث غیر قابل اسکان بود اکنون بر پایه اطلاعاتی که موجود است نشان می دهد ۲۵۰ هزار واحد را توانسته ایم در سطح استان بازسازی کنیم.

وی بیان کرد: اعتبارات دولتی را سوق داده ایم به سمت بازسازی واحد های روستا ها که آن را ایمن سازی کنیم، طبق آمار و اطلاعات ۴۱۳ هزار خانوار در سطح روستا ها ساکن هستند و ۳۷۶ هزار واحد در حال بهره برداری است.

به گفته معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس، حدود ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در یک سال گذشته را به بهره برداری رسانده ایم، مبلغ تسهیلاتی که به آن تعلق گرفته حدود ۵ هزار میلیارد است، در خصوص محرومیت زدایی که ماموریت بنیاد مسکن است طرح ها و تفاهم نامه های بیشماری را داریم که به این بخش کمک می کنیم.

حمیدی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: ۳۸ هزار قطعه سند زمین شهری و ۲۹۱ قطعه سند روستایی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هزار قطعه زمین از املاک تملیکی بنیاد مسکن نیز واگذار شده است، موضوع مطالعه منظومه روستایی را همچنین در دستور کار قرار داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha