چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

حوزه/ مراسم نورانی احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حضور زائران همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همزمان با نخستین شب از شب های قدر، مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور زائران و مجاوران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در حالی برگزار شد که صحن ها و رواق ها مملو از حضور عاشقانی بود که با ذکر الهی العفو و اشک دیده با خدای خویش راز و نیاز می کردند.

این مراسم معنوی با اجرای عباس سلیمی و با تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی حجت الاسلام سید جواد درچه ای آغاز و با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی توسط حاج حسن شالبافان و سخنرانی و مراسم احیاء توسط حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی ادامه یافت.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی گفت: طبق احادیث ائمه هدی علیهم السلام، بزرگترین نعمت خداوند برای انسان عقل است و فکر و اندیشه به عنوان ثمره عقل، مسیر را برای انسان روشن می‌کند؛ لذا در این شب نورانی باید در احوالات و اعمال خود تفکر و تأمل کنیم.

وی ادامه داد: انسان با یک لحظه استفاده از عقل، سرنوشتش تغییر می‌کند؛ از این رو چه بسا انسان هایی که در چند قدمی عاقبت به شری بودند و با لحظه ای تفکر عاقبت به خیر شدند و در مقابل، انسان هایی که در شرف عاقبت به خیری، به سبب عدم تعقل، عاقبتشان ختم به خیر نگردید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اهمیت فرصت ها در طول زندگی انسان، افزود: یکی از مهم ترین فرصت های بندگان، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان است که در این شب از خداوند بخواهیم که هر چه عباد صالح خداوند برای خویش طلب می‌کنند، ما هم آن را در پیشگاه الهی در حق خود طلب کنیم که مصداق اتمّ عباد صالح خداوند، امام زمان(عج) است.

استاد ححوز، دعا و استغفار را از مهمترین اعمال شب قدر برشمرد و اظهار داشت: باید از خداوند بخواهیم آسیب های گناه که بر ما عارض شده از وجودمان پاک شود و در پنج امر واجبات، محرمات، مستحبات، اخلاص در مقابل پروردگار و اخلاص در امر ولی خدا، خویش را محاسبه کنیم که آیا در این امور آنگونه که شریعت برای ما ترسیم کرده عمل نموده ایم؟

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی ابراز داشت: امشب باید در پیشگاه الهی به گناهان اعتراف کنیم و به استغفار حقیقی بپردازیم؛ زیرا استغفار، گذشته را ترمیم و آینده را ترسیم می کند.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: در این شب ها اگر اعمالمان را مطابق با رضای الهی ارزیابی نمودیم، باید در وادی شکر گام برداریم و نزد خداوند شکرگزار باشیم‌، اما اگر در مسیر درست حرکت نکرده ایم، از خداوند توفیق استغفار را طلب کرده و در این مسیر حسن ظن به خداوند را سرلوحه قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha