پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر| عیادت مدیر حوزه علمیه فارس از آیت الله فقیه

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: پیامبر(ص) فرمودند «کسی که اهتمام به امور مسلمین نداشته باشند، مسلمان نیست»، از این رو حضور در این مراسمات وظیفه انسانی و اسلامی ما نیز می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: پس از عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونایی، امسال شرکت مردم ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در دو ساله گذشته که مراسم روز قدس برگزار نشد، به دنبال عملیاتی کردن آرزوی دیرینه خود که همان عادی سازی روابط با کشورهای عربی است، گام بر می‌داشت که متاسفانه کشورهای عربی با خیانت به آرمان قدس و پشت کردن به مردم مظلوم فلسطین، قدم در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گذاشته‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی قدس از یک طرف محکومیت نادیده گرفتن آرمان قدس به عنوان نخستین قبله مسلمانان است و از طرفی حمایت از قیام‌های مردم فلسطین است که با توکل بر خدا آغاز کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقی که در فلسطین افتاده یک ظلم آشکار است، عنوان کرد: عقل هر انسانی حکم می‌کند که ظلم را تقبیح کند، همچنین از منظر انسانی نیز وظیفه داریم تا با حضور در اینگونه مراسمات، این اقدامات را محکوم کنیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: پیامبر(ص) فرمودند «کسی که اهتمام به امور مسلمین نداشته باشند، مسلمان نیست»، از این رو حضور در این مراسمات وظیفه انسانی و اسلامی ما نیز می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha