پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر استعداد برتر در حوزه های علمیه مورد شناسایی واقع شده اند؛ در بخش برگزیدگان که شامل افراد فعال بالای ۴۰ سال در عرصه های تحصیل، تدریس و مدیریت هستند نیز افرادی زیادی شناسایی شده اند که در سال جاری مورد تکریم واقع خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه عصر روز پنجشنبه در نشست صمیمانه نخبگان جوان و استعدادهای برتر حوزه با مدیر حوزه های علمیه، گفت: بر پایه دغدغه سالیان درازی که از سوی مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری مطرح می شد مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه راه اندازی شد.

وی افزود: یکی از قلمروهای اجرایی این مرکز شناسایی نخبگان و تکریم مفاخر حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر استعداد برتر در حوزه های علمیه مورد شناسایی واقع شده اند؛ در بخش برگزیدگان که شامل افراد فعال بالای ۴۰ سال در عرصه های تحصیل، تدریس و مدیریت نیز افرادی زیادی شناسایی شده اند که در سال جاری مورد تکریم واقع خواهند شد.

وی ورود جدی و انگیزه مند معاونت های مختلف و دستگاه های پیشران در افزایش انگیزه نخبگان را امری لازم دانست و گفت: خوشبختانه امروز برای ایجاد وحدت رویه و اجرای برنامه های منسجم آمادگی معاونت های مختلف حوزه وجود دارد.

رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه تصریح کرد: شناسایی رویدادهای نخبگانی یکی دیگر از قلمروهای فعالیت مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های جامعه نخبگانی در حل مسائل روز جامعه اسلامی افزود: در این زمینه فعالیت هایی انجام گرفته است اما همچنان با حد مطلوب فاصله داریم؛ خوشبختانه از سوی مراکزی همچون مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دفتر تدوین متون درسی حوزه همکاری هایی را شاهد بوده ایم و زمینه هایی نیز در عرصه های بین الملل و رسانه برای استفاده از ظرفیت نخبگان حوزوی ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha