یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1022074
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶
علی اصغر حسینی

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد، نامگذاری روز قدس را توجه دادن به رژیم غاصب اسرائیل دانست که با اسلام و مقدسات اسلامی مخالف است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد در خصوص مسئله فلسطین و روز جهانی قدس بیان کرد: امام راحل با بینش عمیق خود جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند و این نامگذاری به دلیل اهمیت قضیه است تا همه اعم از شیعه و سنی به مسئله قدس به عنوان قبله اول مسلمین و رژیم غاصبی که اکنون در آنجا حکومت می کند و کاملا با اسلام و مقدسات اسلامی مخالف است، توجه پیدا کنند.
امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه این رژیم توسط استکبار جهانی شکل گرفته است؛ افزود: آنها این رژیم را در فلسطین ایجاد و به عنوان یک حکومت به رسمیت شناختند و حمایت کردند؛ اصل ایجاد این رژیم مقابله با همه ادیان اسلامی از جمله مسیحیت، یهودیت و اسلام و مخصوصا اسلام است.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی رژیم صهیونیستی را در فلسطین به عنوان پایگاهی ایجاد کرد تا بر خاورمیانه تسلط و اشراف داشته باشند به همین منظور با بیرون راندن فلسطینی ها از خانه و کاشانه خود این رژیم را ایجاد کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: فلسطینی ها با این رژیم به مبارزه برخاستند و حرکت هایی انجام دادند اما با حمایت قدرت های استکبار جهانی، نتوانستند کاری از پیش ببرند و تقریبا ناامید شدند.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به برکت امام راحل که از جمله شعارهای ایشان مبارزه تمام کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیسم به هر شکل ممکن، برای دفاع از مردم فلسطین بود، یکی از اقدامات در جهت حمایت از مردم فلسطین شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام بیزاری و نفرت از عملکرد این رژیم پلید اعلام کردند تا سازمان ملل و سایر حکومت های طرفدار رژیم بدانند مردم مسلمان فلسطین تنها نیستند و مسلمانان نسبت به این مسئله حساس هستند.
امام جمعه موقت مشهد اظهار داشت: با توجه به نام گذاری روزجهانی قدس توسط امام راحل (ره) هر سال جمعه آخر ماه مبارک رمضان، کشورهای مسلمان و غیر مسلمان راهپیمایی برگزار می کنند بنابراین شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه دینی و اعتقادی ما مسلمان است که باید با ظلم و ظالم مبارزه کنیم لذا شرکت در این راهپیمایی هم از نظر عقلی و شرعی مطلوب است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید:« تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّوالتقوی » در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید و پیامبر (ص) در حدیثی فرمودند: «کسی که صبح بیدار شود در حالی که اهمیتی به امور مسلمان ندهد مسلمان نیست»؛ در واقع با استناد به این آیه از قرآن کریم و روایت از پیامبر گرامی اسلام (ص) و احادیث دیگر با این مضمون می توان گفت که مسلمان واقعی کسی است که امور مسلمان را مهم بشمارد و اهمیت دهد و به پیشبرد اهداف اسلامی کمک کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: ما مردم فلسطین را مسلمان و مظلوم می دانیم و باید به امر آنها اهمیت دهیم و شرکت در راهپیمایی، اهمیت به امور آنها و کمک به آنها است لذا در حدی که می توانیم نباید کوتاهی کنیم و کمک های دیگری که نیاز دارند را باید به آنها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پیش قراول نظام اسلامی روحانیت هستند و نیک و بد این نظام منتسب به روحانیت است، گفت: روحانیت معتقد به این مسائل و این مسائل را باور دارد لذا باید علاوه بر اینکه در این مسائل جلودار باشد، دیگران را به عنوان امر معروف وادار به انجام این کار کند و اگر زمینه مساعد باشد تبیین نیز داشته باشد تا مردم با عشق و علاقه و با احساس مسئولیت شرعی در این راهپیمایی شرکت کنند و این وظیفه طلاب است.
امام جمعه موقت مشهد اظهار داشت: استکبار ستیزی در واقع همین مقاومت امروز به وجود آمده در بین مسلمانان است و معنی استکبار ستیزی، ستیز با باطل و ناحق است و دنیای استکبار فقط جنبه مادی را می بیند و هدف اصلی سردمداران ظلم و جنایت گرفتن ثروت دنیا با تجاوز به کشورهای دیگر است.
وی افزود: آنها برای حفظ کیان و ثروت خود همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی را تحت ظلم قرار می دهند و می خواهند اینها را برای حفظ موقعیت خود داشته باشند لذا ما باید تا حد امکان با اینها مبارزه کنیم و دستور دین ما و آخرین وصیت امام علی (ع) است که : دشمن ظالم باشیم و یار مظلوم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مظلومان جهان به ویژه فلسطین بسیار ناامید بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری به دلیل ایستادگی در مقابل دشمنان، موجب روزنه امید در آنها شد و امیدوار شدند که می توان با ظلم و ظالم مبارزه کرد لذا راهپیمایی روز قدس بخشی از مبارزه با استکبار جهانی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha