پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ افطاری وحدت و مقاومت در شهرستان ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: باید جبهه مقاومت برای مقابله با اسرائیل تقویت شود و کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند و تنها همراهی ملت های اسلامی کافی نیست بلکه دولت کشورهای مسلمان باید از فلسطین حمایت کنند تا رژیم جعلی صهیونیستی از بین برود و زمینه برای ظهور منجی عالم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، شامگاه شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت در شهرستان ماکو، با بیان این که آرمان امام خمینی (ره) در خصوص قدس به یک نماد جهانی تبدیل شده است، گفت: با رجوع به آیات قرآن و سنت اهل بیت در می یابیم که، دین مهم ترین وظیفه ما را مبارزه با استکبار عنوان می کند و قتل و خون ریزی و آواره کردن سایر مردم از وطن های اصلی خود از خصوصیات رژیم صهیونیستی است و امروز مبارزه با این غده سرطانی وظیفه ماست.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس به بهانه هلوکاست سرزمین فلسطین را اشغال کرده و آن ها را قتل عام و از شهرهای خود آوارده کرده است؛ خداوند مومنین را از دوستی با استکبار و صهیونیزم نهی می کند، غربی ها و کشور های سلطه با هم اختلافاتی دارند اما وقتی می خواهند در برابر ایران قرار بگیرند متحد می شوند، لذا این ها برای هم تکیه گاه خوبی هستند، اما به هیچ وجه برای امت اسلامی قابل اتکا نیستند.

امام جمعه ماکو با بیان این که علنا آن هایی رژیم صهیونیستی را به عنوان تکیه گاه انتخاب کرده اند به تبعیت از این رژیم جعلی به قتل و غارت مردم روی آورده اند، ادامه داد: امروز اکثر آشوب های منطقه و جهانی نتیجه توطئه رژیم صهیونیستی است و غفلت از آرمان و مسئله فلسطین فرصت را برای اسرائیل ایجاد می کند تا آن ها با تمرکز بتوانند به ناامنی منطقه اقدام کنند.

وی با بیان این که اتحاد، انسجام، تقویت جبهه مقاومت و حمایت از ملت فلسطین از مهم ترین وظائف امت اسلامی است، گفت: فقط با اتحاد است که ملت های مسلمان می توانند در برابر کفار و استکبار ایستادگی کند و پیامبر اسلام کسانی که نسبت به سرنوشت هم نوعان خود بی تفاوت باشند، را مسلمان نمی داند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی می خواهد مسئله فلسطین را به اولویت آخر مسلمین تبدیل کند و در این راستا به ایران هراسی و عادی سازی روابط با برخی کشورهای مرتجع روی آورده است و یکی از نقشه های رژیم صهیونیستی برای تقویت خود حمایت از گروه های تروریستی منطقه است.

وی افزود: باید جبهه مقاومت برای مقابله با اسرائیل تقویت شود و کشورهای اسلامی کنار هم قرار بگیرند، چرا که تنها همراهی ملت های اسلامی کافی نیست، بلکه دولت کشورهای مسلمان باید از فلسطین حمایت کنند تا رژیم جعلی صهیونیستی از بین برود و زمینه برای ظهور منجی عالم فراهم شود.

شناخت زمان و اقدام به موقع از لوازم تبیین است

حجت الاسلام رضا ابراهیمی نیز در این جلسه با بیان این که برخی از جوانان به دلیل تهاجماتی که از سوی دشمنان انقلاب وجود دارد در جریان دستاوردهای انقلاب نیستند، اظهار داشت: دشمن با بهره گیری از فضای رسانه ای به اعتقادات مردم و انقلاب اسلامی حمله می کند و سعی دارد مردم را نسبت به جامعه و آینده بد بین و ناامید کند و لذا وظیفه همه ما خصوصا روحانیون این است که با تبیین جلوی این تحرکات دشمن را بگیریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو با بیان این که وظیفه فعالین رسانه ای و صاحبان تریبون این است که دشمن را در رسیدن به هدف خود و تحریف انقلاب اسلامی، ناکام بگذارد، افزود: شناخت دقیق عناصر در صحنه و تسلط بر آن از لوازم حضور در جنگ نرم و جهاد تبیین است و دشمن تلاش دارد ارزش ها را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: حرکت در مسیر ولایت فقیه، زمان شناسی، اقدام به موقع از لوازم جنگ در عرصه امروزی است و این که رهبرانقلاب فوری بودن جهاد تبیین را گوش زد می کنند، دلیلش خطری است که معظم له آن را احساس می کنند. باید دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش ولایت فقیه در حکومت دینی، گفتمان مقاومت، مکتب سردار سلیمانی و استکبار ستیزی در جهاد تبیین به مردم بیان شود.

آزادی قدس با نشست سر میزهای مذاکره میسّر نمی شود

در ادامه این جلسه ماموستا آیت بکری گفت: امت اسلامی امروز به وحدت بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد و دشمن تمام قوای خود را بری نفوذ در بین امت های اسلامی به کار گرفته است و راه علاج حل مسئله فلسطین و پیروزی ملت این کشور، صبر و استقامت امت های اسلامی است.

وی افزود: مظلومیت فلسطین همه انسان ها را آزار می دهد و در طول تاریخ هیچ امتی با چنین ظلمی مواجه نبوده است، اما خداوند وعده پیروزی مستضعفین و شکست و از بین رفتن کفار را وعده داده است. البته این مسئله با نشستن و دعا کردن میسر نمی شود.

استاد حوزه علمیه اهل سنت آذربایجان غربی با بیان این که آزادی قدس با سخنرانی و حضور در نشست های سازمان های بین المللی ممکن نیست، گفت: همه سازمان های بین المللی حق و عدالت را برای خود می بینند و از چشم خود بدان می نگرند و زنده به گور کردن کودکان در دوران جهالیت امروز به نوعی دیگر در فلسطین نمود پیدا کرده است؛ کسانی که به کفار دل بسته اند بدانند از این کارشان پشیمان خواهند شد.

برخلاف کشورهای مرتجع، جمهوری اسلامی ایران جانانه از فلسطین حمایت می کند

ماموستا زین الدین برزنجی در ادامه این جلسه گفت: بر اثر سهل انگاری کشورهای اسلامی فلسطین در دست رژیم صهیونیستی اسیر است و اکثر کشورهای اسلامی به این مسئله بی اعتنا هستند اما جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که جانانه سرزمین فلسطین حمایت می کند. امام خمینی با هوشیاری آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس عنوان کردند و امروز این روز در بیش از ۸۰ کشور جهان توسط آزادی خواهان گرامی داشته می شود.

استاد حوزه علمیه اهل سنت آذربایجان غربی افزود: اسلام دین عدالت و صلح است و حقوق همه ادیان الهی رابر اساس محدوده های خودشان محترم می شناسند. مسلمین باید مبارزه با اسرائیل و استکبار جهانی را در اولویت برنامه های خود را در قرار دهند با وحدت و همدلی به فکر آزادی قدس شریف باشند.

رهبری روحانیت در این ۴۳ سال نقشه دشمنان را خنثی کرده است

نادر کاظمی هم در ادامه این جلسه گفت: بیش از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و غرب و در راس آن آمریکا کمر همت بسته اند تا جلوی حرکت انقلاب سنگ اندازی کنند؛ ترور، تحریم، جنگ و ... که از سوی دشمن به جمهوری اسلامی تحمیل شد با هدایت امامین انقلاب و روحانیت، ناکام ماند.

فرماندار ماکو افزود: اتحاد همدلی و مشارکت مردمی در عرصه های سیاسی و اجتماعی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال بوده اس؛ امروز دشمن به نبرد سایبری، فضای مجازی و فرهنگی روی آورده است و استفاده از اندیشمندان و روحانیون برای تشریح دستاوردهای انقلاب به مردم لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: قدس متعلق به همه ملت های اسلامی است و مسئله فلسطین از اول انقلاب اسلامی از مسائل راهبردی ما بوده است و رهبر انقلاب آن را مهم ترین مسئله امت اسلامی می دانند، چرا که فلسطین به عنوان قبله مسلمین به دست رژیم صهیونیستی غصب شده و ملت آن کشته و آواره شده است و این رژیم برای کشورهای اسلامی هزینه درست می کند.

تأکید روحانیون شیعه و سنی ماکو بر حمایت کامل از حقوق فلسطینیان

تأکید روحانیون شیعه و سنی ماکو بر حمایت کامل از حقوق فلسطینیان

تأکید روحانیون شیعه و سنی ماکو بر حمایت کامل از حقوق فلسطینیان

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha