پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
دکتر مسعودیان راد

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ با اشاره به جذب ۷۹ درصد اعتبارات در سال گذشته اظهار داشت: با این مقدار توانسته ایم ۲ هزار ۶۰ طرح اشتغالزا و ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محسن مسعودیان راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ماه رمضان را فرصت بسیار خوبی برای فقر زدایی عنوان کرد و گفت: این مسئله از سوی قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته و به همین دلیل بیش از پیش لازم است به فکر رفع فقر در جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ قم با اشاره به جمع آوری دو میلیارد تومان فطریه تاکنون و با تأکید بر این که برآورد می شود تا پایان سال سه میلیارد تومان فطریه از سوی این کمیته جمع آوری شود، افزود: سعی ما این بود این پول در بانک ها نماند و در کمترین زمان ممکن البته با همکاری بانک ها به نیازمندان و خانواده های تحت پوشش این کمیته اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به رویکرد جدید این کمیته در مسئله توانمندسازی و اشتغال خانواده های تحت پوشش گفت: این مدل بسیار خوبی است و با ایجاد این مدل سبب اتفاقات بهتری برای خانواده ها در عرصه اشتغال خواهیم بود.

مسعودیان با اشاره به اجرای برنامه ۱۰۵ درصدی اشتغال از سوی این کمیته در سال گذشته گفت: بر اساس برنامه اشتغالی که برای این کمیته در نظر گرفته شده، ما حتی ۵ درصد از برنامه ها جلوتر هستیم که این مسئله نشان از اهمیت اجرا مدل اشتغال و توانمندسازی در کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ با اشاره به جذب ۷۹ درصد اعتبارات در سال گذشته اظهار داشت: با این مقدار توانسته ایم دو هزار و ۶۰ طرح اشتغال زا و ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات امسال این کمیته بیان داشت: در سال گذشته اعتبارات کمیته امداد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و امسال این رقم به چهار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به انجام ۵۰۰ مورد کاریابی بیان داشت: در این رابطه خانواده‌های مددجو به موسسه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و واحدهای صنفی و صنعتی معرفی شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ قم با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های اشتغال‌زایی را جدی‌تر دیده و پیش‌بینی‌ها و اقدام‌هایی را تدبیر کرده‌ایم، اظهار داشت:‌ مطابق برنامه‌ ابلاغی کمیته امداد کشور، باید ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی را در استان ایجاد کنیم.

وی مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری کمیته امداد استان را طراحی مشاغل دانش بنیان، برگزاری برنامه‌های کارآفرینی با نگاه و رویکرد مشاغل و کارآفرینی‌، ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی و... عنوان کرد.

مسعودیان ظرفیت‌های فرهنگی موجود همچون اشتغال‌زایی، معرفت‌افزایی، درآمدزایی، ارزش‌افزایی و ارزش‌آفرینی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تحقق این مسائل از طریق تعامل با مراجع علمی، دانشگاهی و حوزوی انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ قم با تأکید بر اشتغال روستایی به خصوص شهرستان های کهک و جعفرآباد گفت: در شهرستان کهک به دنبال تبدیل روستاها به قطب تولید یک محصول هستیم و در برخی مناطق روستایی نیز روستای بدون بیکار را دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان جعفرآباد نیز دارای ظرفیت بسیار خوبی در بحث اشتغال زایی است و زمانی این امر محقق می شود که همه مسئولین و دستگاه های اجرایی به این کمیته کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha