پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست «امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان»

حوزه/ نشست «امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور تعدادی از علمای کشور نپال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست «امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور قاری محمد حسین حلوایی، مفتی محمّد بشیرالدین، مفتی سنجور منصوری ابن سلامت میان و مفتی محمد ابوبکر صدیقی الدین مسلم، تعدادی از علمای کشور نپال در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران ضمن عرض خیرمقدم به علمای کشور نپال و حضور آنها در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و با اندیشه امام خمینی(ره) نگاه ویژه ای به جامعه زنان رقم خورد.

در بخش بعدی نشست خانم زینب بهجت پور، رئیس اداره امور قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران به سخنرانی پرداخت و اظهار امیدواری کرد حضور علمای کشور نپال در جمهوری اسلامی ایران، سرآغازی بر تعاملات و گسترش فعالیت های علمی و دینی بین دو کشور باشد.

وی افزود: طبق اخبار رسیده، به تازگی دین اسلام در کشور نپال مورد توجه قرار گرفته است که این نتیجه رفتار عالمانه و اخلاق حسنه علمای مسلمان در این کشور و نگاه کریمانه دین اسلام نسبت به افراد است.

در بخش پایانی نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، سرپرست حوزه های علمیه خواهران با عرض خیرمقدم به علمای نپال جهت حضور در کشور ایران و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در شهر قم، اظهار داشت: از جمله مشترکات همه مسلمانان شخص نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و کتاب الهی است.

وی با بیان این که علمای نپال در ایامی وارد کشور ایران شدند که در آستانه بزرگداشت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) قرار داریم، افزود: امیدواریم این عزیزان در ایامی که در ایران اسلامی هستند بتوانند بهره لازم را ببرند و با دستانی پر از معنویت و امید به کشور خود بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha