پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
نشست رسانه‌ای رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی

حوزه/ مدیر سینمایی پیرامون حاشیه های به وجود آمده در جشنواره فیلم کن گفت: من فیلم «عنکبوت مقدس» را ندیدم هرچند که علاقه‌ای هم به تماشای آن ندارم چون اگر حس کنم در فیلم سعی شده به گونه ای به ائمه توهین شود از آن دور می‌مانم البته باید تاکید کنم این فکر باطل و بیهوده ای است که فکر کنیم یک فکر کوچک و سخیف می‌تواند به مقام محترم امام رئوف توهینی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست رسانه‌ای رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی با محوریت تشریح دستاوردهای چتر سینمای ایران در بازار کن ۲۰۲۲ امروز ۱۰ خرداد در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه فریدزاده اظهار کرد: در سیاست‌های جدید بنیاد سینمایی فارابی تلاش شده تا برنامه ریزیهای جدید در جهت اصلاح باشد. این امر در کتابی که چاپ شده و در آن سیاست های جدید فارابی مشخص شده به روشنی ذکر شده است.

وی افزود: پیرامون جشنواره فیلم کن عموماً اشتباهی صورت می گیرد آنهم اینکه بازار کن را با جشنواره کن یکی می دانند در صورتی که این دو عرصه کاملاً با هم متفاوت است.

مدیر سینمایی پیرامون حاشیه های به وجود آمده در جشنواره فیلم کن گفت: من فیلم «عنکبوت مقدس» را ندیدم هرچند که علاقه‌ای هم به تماشای آن ندارم چون اگر حس کنم در فیلم سعی شده به گونه ای به ائمه توهین شود از آن دور می‌مانم البته باید تاکید کنم این فکر باطل و بیهوده ای است که فکر کنیم یک فکر کوچک و سخیف می‌تواند به مقام محترم امام رئوف توهینی داشته باشد.

وی تاکید کرد: قرار است از هفته آینده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» اکران عمومی شود این فیلم نگاهی واقع بینانه به امام رئوف دارد که در آن زیبایی های تشیع به خوبی مشخص است برای همین به جای صحبت درباره آثاری چون عنکبوت مقدس بهتر است از کارهایی چون «بدون قرار قبلی» حمایت کنیم و حرف بزنیم.

فریدزاده تاکید کرد: سال های قبل حضور فارابی در بازار فیلم کن پررنگ تر بود این اتفاق خوبی بود که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی امسال کمرنگ شده است چون با توجه به سرمایه گذاری کشورهای دیگر در این حوزه نیاز است ما نیز با توان بالا به بازار کن نظر داشته باشیم ولی با این بودجه‌ها کارمان خیلی سخت است.

وی مثال زد: عربستان سعودی این روزها سرمایه‌گذاری کلانی را در سینما انجام داده و در بازار کن نیز بسیار گسترده حضور دارد حتی آنها سرمایه گذاری برای تولید فیلم های خارجی در عربستان انجام داد ه اند به نحوی که هر فیلمی خارجی که در آن کشور تولید شود نیمه از هزینه‌هایش را عربستان می‌دهد. این سرمایه‌گذاری هدفمند است و اگر ما بخواهیم از این بازار عقب بمانیم دستاوردهای آن خوشایند نخواهد بود.

وی در انتها گفت: اگر قرار است مفاهیم مورد نظرمان را در قالب سینما و فیلم بیان کنیم یکی از بهترین مسیر ها، تولیدات مشترک با دیگر کشورهاست برای همین بازار کن می تواند فرصتی باشد تا با مراوده با دیگر کشورها قادر باشیم آثاری تولید کنیم که در آن آموزه‌های دینی و انقلابی مدنظرمان مورد توجه قرار گرفته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha