شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
حجت الاسلام یونس گلی

حوزه/ حجت الاسلام گلی گفت: انقلاب اسلامی ایران بی شک پدیده ای نو ظهور، غایت گرا، آرمانگرا و جهان شمول در قرن حاضر است که توسط امام راحل هدایت شد.

حجت الاسلام یونس گلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام گفت: انقلاب اسلامی ایران بی شک پدیده ای نو ظهور، غایت گرا، آرمانگرا و جهان شمول در قرن حاضر است که توسط امام راحل هدایت شد. این رهبر تاریخ ساز انقلابی را بنیان نهاد که به سان تیغی دو لبه همزمان علیه کمونیسم و کاپیتالیسم به کار گرفته شد.

مسئول امور طلاب حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: امام خمینی (ره) با هدف مقابله با سلطه ابرقدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را به رویکردی مجدد به ارزش های اسلامی فراخواندند و انقلاب را شرطی لازم و ضروری برای تحقق آرمان های الهی و وسیله ای برای نیل به مقاصد مکتبی و اتصال جامعه بشری به تعالی انسانی تلقی کردند.

حجت الاسلام گلی ادامه داد: سیاست حضرت امام(ره) در مقابله با وضع موجود بر مبنای عمل به وظیفه شرعی و تکلیف الهی استوار بود و با توجه به این که انگیزه قیام را نه برای منافع شخصی یا امیال نفسانی، بلکه برای رضای خدا می دانستند، تمام آحاد جامعه و گروه ها را به قیام دعوت کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در بُعد جهانی نهضت و فراگیر شدن آن در عالم، وظیفه هر فرد را شناساندن اسلام راستین و تبلیغ اسلام در عمل و برقراری و گسترش آن از طریق صدور انقلاب اسلامی ایران به ملت های جهانی می دانند.

نماینده دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در استان ایلام در پایان به برنامه های استان ایلام در روز رحلت امام اشاره کرد و گفت: نشست های سیاسی و بصیرتی در فضای مجازی و حقیقی، مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه امام(ره)، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه عکس و ایستگاه صلواتی به منظور گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل در سطح استان، مساجد، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha