پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
محفل بانوان

حوزه/ کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در همه عرصه‌های زندگی خود پیرو ولایت بودند، اظهار کرد: ولایتمداری ایشان باید در جامعه امروز ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم میرامام در یکی از حلقه‌های معرفت رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه بالاترین هنر در هستی که همه هنرها زیر مجموعه آن است هنر بندگی خالصانه به درگاه یکتای بی همتاست گفت: الگوپذیری از اهل‌بیت(ع) چراغ راهی است برای رسیدن به مقام قرب الهی که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به کلام نورانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مبنی بر اینکه «هر کسی عمل خود را خالصانه به طرف خدا بفرستد خداوند بهترین مصلحت را به سوی او می فرستد، عنوان کرد: ولایت‌مداری و تربیت فرزندان صالح از شاخصه‌های زنان جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بود. تاجایی که مادر سه شهید به هنگام ملاقات با رهبر کبیر انقلاب و بازگو کردن خاطرات فرزندان شهیدش در محضر امام خمینی (ره) وقتی گریه های ایشان را دید. گفت «من فرزندانم را در راه دفاع از آرمان های بلند انقلاب و اسلام دادم تا اشک رهبر و ولی زمان خود را نبینم.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت گفت: آن بانویی که پشت جبهه کار می‌کرد و قبل از انجام فعالیت‌های پشت جبهه، خود را به معراج شهدا می رساند و صورت شهدا را با گلاب عطر آگین می‌کرد سپس به فعالیت‌های پشت جبهه می‌پرداخت. آن روزی که فرزند شهیدش را به معراج شهدا انتقال دادند. فرماندهان نظامی خواستند کاری کنند که آن بانوی بزرگوار آن روز در محل معراج شهدا حاضر نشود اما سحرگاه دیدند که آن بانوی قهرمان بر اساس عادت هر روزه در محل معراج شهدا حضور یافته بود و به هنگام بازگشت با صبوری به فرماندهان نظامی گفت که فرزندم را بین شهدا دیدم آن را بوسیدم و صورتش را گلاب زدم، این سخن، ولایت‌مداری و علاقه این بانو به امام زمان خود را نشان می‌دهد.

وی یکی از مهم‌ترین فضایل حضرت معصومه سلام الله علیها را عشق به ولایت فقیه و دلسپردگی به امام زمانش دانست و خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری در سیره حضرت باید به عنوان یک الگو معرفی شود.

میرامام، گفت: در تمام سال‌های دفاع مقدس زنان انقلابی مظهر صبر و مقاومت بودند، چرا که الگوی آنان حضرت فاطمه زهرا، حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما بود.

وی افزود: براساس مستندات تاریخی نقل شده است که امام رضا علیه‌السلام از مرو نامه‌ای خطاب به حضرت معصومه سلام الله علیها نوشتند که حضرت پس از دریافت نامه به سمت برادرشان حرکت کرد.

میرامام با بیان ویژگی اخلاقی و اجتماعی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: ایشان که از اولاد معصوم حضرت موسی کاظم علیه‌السلام هستند، این انتساب برای ایشان علاوه بر اینکه افتخار آفرین بوده، مسئولیت آفرین نیز بود.

وی تاکید کرد: این بانو تربیت یافته مکتب عصمت وطهارت بوده و به صورت اکتسابی به طهارت و مقام شفاعت دست یافتند.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به شانیتی می‌رسند که به مقام پیامبری و اهل‌بیت(ع) بسیار نزدیک است به گونه‌ای که در زیارتنامه ایشان اول به پیامبران و در کنار آن‌ها به این بانوی با کرامت سلام می‌دهیم.

میر امام، با تاکید بر اینکه جویندگان حقیقت با موشکافی می‌توانند با توسل به امامان معصوم(ع) از گوشه تنهایی به اوج سعادت دنیوی و اخروی برسند، خاطرنشان کرد: با تلاش بیشتر به زندگی توجه کنید و اعمال خود را خالص کنید تا بهترین مصلحت‌ها برایتان فرستاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha