چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر گفت: مشکلات و سختی ها، جوهر وجود انسان را صیقل و جلا می دهد و روح و ظرفیت آدمی را بزرگ می‌کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم زینب عباس پور، استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر، در کارگاه آموزشی مشاوره ای "حل مسائل و مشکلات" که در این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: وجود مشکلات در زندگی ما واقعیتی اجتناب ناپذیر است و انسان را از مواجهه با آنها گریزی نیست، اما مسئله نوع برخورد با این مسائل و حل مقتدرانه آن است.

وی ادامه داد: زندگی بدون مشکلات می تواند فاجعه آمیز باشد، همین مسائل است که باعث شور و هیجان در زندگی می شود و انسان را وادار به تکاپو و تلاش و روحیه استقامت و پایداری را در او تقویت می کند .

عباسپور خاطر نشان کرد: چه بسا افرادی که از زندگی متمولانه ای برخوردارند، اما در نهایت چنان دچار پوچی و افسردگی می شوند که دست به خودکشی می زنند، اما در مقابل افراد بزرگ و موفقی را می بینم که از دل سختی ها و مشکلات عبور کرده و در نهایت به اوج موفقیت و پیروزی رسیده اند.

وی ادامه داد: اصل اول در هنگام برخورد با ناملایمات زندگی، حفظ آرامش به واسطه یاد خداوند متعال و اتکاء به قدرت و یاری الهی است و اصل بعدی این است که انسان با تدبیر و تعقل از میان هزاران راه حل، بهترین راه را انتخاب و در نهایت با تلاش فراوان و خستگی ناپذیر بر مشکلات خود غلبه کند و از لحظه لحظه زندگی لذت ببرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha