دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر / حضور استاندار قم در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ شاهچراغی گفت: ضرورت دارد که کارهای عملیاتی و اجرایی در حوزه مهدویت در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر حوزه علمیه انجام شود و تشکیل مرکز رصد فعالیت های این بنیاد ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: تمرکز بر آموزش و پرورش یک ضرورت است و ابعاد مختلفی در حوزه‌های گوناگون دارد، منتهی موضوع مهدویت می‌تواند محوریت آن در رفع این آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد.

استاندار قم با اشاره به طرحی که در شورای آموزش و پرورش استان قم مطرح شده است، افزود: بر اساس این طرح؛ دانش آموزان یک روز در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، یک روز در مسجد مقدس جمکران و یک روز در گلزار شهدا؛ با برنامه و هدفمند در طول سال تحصیلی حضور می یابند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رفع شبهات بیان کرد: در مقطع تحصیلی متوسطه و نیز در دانشگاه ها نیاز است با استفاده از استادان و بزرگانی که در این بخش فعال هستند، در این رابطه اقدامات عملیاتی شکل بگیرد و رفع شبهه صورت بگیرد.

سید محمدتقی شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: جهت دادن به فعالیت های مهدوی خوب است، ولی آنچه مهم است ایجاد تفکر مهدوی در سبک زندگی مردم می باشد لذا اگر بخواهیم تفکر مهدوی را در جامعه جاری کنیم باید برنامه ریزی دقیق و متقنی داشته باشیم.

استاندار قم، با تاکید بر انجام کار جهادی اظهار داشت: ضرورت دارد که کارهای عملیاتی و اجرایی در حوزه مهدویت در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر حوزه علمیه انجام شود و تشکیل مرکز رصد فعالیت های این بنیاد ضروری است.

وی در پایان ضمن فعالیت جریانات انحرافی در مهدویت خاطر نشان ساخت: در مقابله با جریانات انحرافی مهدویت نیاز است کار مقابل به مثل قوی بدون وابستگی به جریانات حاکمیتی کار تشکیلاتی صورت بپذیرد و برنامه ها باید بگونه ای باشد که در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha