پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی (ره) آذربایجان شرقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حوزه های علمیه از قدیم الایام تحقیق و پژوهش را صرفاً برای خود تحقیق و پژوهش انجام نمی دادند، بلکه برای حل یک موضوع و یا مسئله مهم جامعه و جهان اسلام انجام شده است، شاهد مدعای ما، باز بودن باب اجتهاد و تحقیق در همه زمینه ها و مسائل علمی و اجتماعی مردم در مذهب شیعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) آذربایجان شرقی که در مجتمع فرهنگی کوثر تبریز برگزار شد، گفت: جشنواره علامه حلی فرصت مناسبی است که در اختیار طلاب قرار گرفته و باعث شده که آنان در یک رقابت سالم علمی قرار گیرند.

وی افزود: در حوزه های علمیه از قدیم الایام تحقیق و پژوهش را صرفاً برای خود تحقیق و پژوهش انجام نمی دادند، بلکه برای حل یک موضوع و یا مسئله مهم جامعه و جهان اسلام انجام شده است، شاهد مدعای ما، باز بودن باب اجتهاد و تحقیق در همه زمینه ها و مسائل علمی و اجتماعی مردم در مذهب شیعه است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: از سوی دیگر در سراسر دنیا مراکز علمی مراکز دانشگاهی، جهان را به وسیله خروجی های علمی و اختراعات و اکتشافات آن در واقع می سنجند و خوشبختانه در حوزه علمیه چه برادران و چه خواهران، جشنواره علامه حلی جشنواره‌ای است که مصوب شورای عالی است و از نظر قانونی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی (ره)، بهترین فرصت رقابت علمی سالم میان طلاب را فراهم آورده است و طلاب استان هم باید به نحو احسن از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند؛ مدیران و اساتید هم باید حمایت و هدایت و راهنمایی لازم را انجام بدهند.

امام جمعه تبریز، داشتن صداقت و عدم تعصب، نگاه عمیق و دقیق و کنجکاوانه، داشتن ذهنی باز، داشتن خلاقیت، داشتن هوش و استعداد ذاتی، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مختلف، داشتن پشتکار قوی و ناامید نشدن از ویژگی های یک پژوهشگر خوب عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha